اخبار
کد خبر : 8952 ۱۳۹۸/۰۹/۱۶   ۲۲:۱۳:۳۴

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی:
522 نفر نامزد نمایندگی مجلس از آذربایجان‌غربی شدند

 

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 522 نفر داوطلب نمایندگی مجلس در استان شدند که نسبت به دوره مجلس دهم افزایش 18 درصدی داشته است.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کل ثبت‌نام‌کنندگان در آذربایجان‌غربی، ۴۷۲ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند که بیشترین بانوی ثبت‌نامی در این مدت مربوط به ارومیه با ۲۵ نفر است.

وی افزود: در این مدت ۱۶۳ نفر در ارومیه، ۶۹ نامزد در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، ۴۸ داوطلب در حوزه خوی و چایپاره، ۴۴ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، ۳۸ داوطلب در ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۳۵ نفر در هرکدام از شهرستان‌های سلماس و بوکان، ۳۱ داوطلب در مهاباد، ۳۰ داوطلب در میاندوآب و ۲۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت ثبت‌نام کردند.

رییس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: از ۵۰ بانوی ثبت‌نامی، ۲۵ نفر در مرکز استان، هشت نفر در خوی و چایپاره، چهار بانو در هرکدام از شهرستان‌های بوکان و میاندوآب، سه نفر در سلماس، ۲ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب و یک نفر در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، مهاباد، نقده و پیرانشهر – سردشت نام‌نویسی کردند.

مصطفوی گفت: در فرایند ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۰ نماینده دوره پیشین و ۲۱ نماینده دوره‌های گذشته در استان ثبت نام کردند که رقمی قابل توجه است.

گفتنی است؛ فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در این استان آغاز شده است.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان در این استان ۱۰ حوزه اصلی، ۳۱ حوزه فرعی و سه حوزه برای اقلیت‌های دینی وجود دارد.

هیات اجرایی در هر حوزه متشکل از ۱۱ نفر عضو اصلی است که هشت نفر آنان از میان معتمدان انتخاب شده‌اند و سه نفر دیگر نیز فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب و رییس اداره ثبت احوال شهرستان را شامل می‌شوند.

براساس ماده ۳۲ قانون انتخابات، فرمانداران و بخشداران هر حوزه انتخابیه ۳۰ نفر از معتمدان از میان اقشار مختلف مردم را که بومی باشند، انتخاب و به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت معرفی کردند؛ پس از دعوت از ۳۰ معتمد تایید شده و با تشکیل جلسه‌ای در حضور هیات نظارت، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدین علی‌البدل با رای مخفی انتخاب شدند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.

ارومیه با سه نفر بیشترین نماینده از این استان را در مجلس دارد و دیگر حوزه‌های ۹‌گانه استان هر کدام یک نماینده در بهارستان به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا