اخبار
کد خبر : 8944 ۱۳۹۸/۰۹/۱۶   ۱۲:۰۵:۳۶

در آذربایجان غربی برگزار شد؛
مرحله استانی مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویی

 

مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی علمی گفت: این مسابقات با هدف تقویت مهارت‌های بیانی و فراگیر ساختن دستاوردهای پژوهشی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری، ایجاد فرصتی برای ارائه دستاوردهای دانشجویان پرتلاش و با استعداد به سازمان‌ها و صنایع نیازمند و ایجاد ارتباط متقابلی میان دانشجویان و بدنه صنعت در راستای استفاده از توانمندی های فارغ التحصیلان برای رفع نیازهای کشور برگزار شد.

امین رستم زاده اظهار کرد: این مسابقات در آذربایجان غربی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور و مشارکت دانشگاه ارومیه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای که نخستین بار توسط دانشگاه کوئیزلند استرالیا برگزار شده است، افزود: ابتکار برگزاری این مسابقات توسط جهاد دانشگاهی بستر و زمینه های ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت و تجاری سازی ایده های دانشجویی و مطالعات علمی آکادمیک تحصیلات تکمیلی و کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت را فراهم می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: این مسابقات در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال برای ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه و رونق تولید برگزار می شود.

رستم زاده افزود: مطالعات پژوهشی و مطالعاتی نتعددی در سطح دانشگاه های کشور به صورت کاربردی اجرا می شود که متاسفانه به خاطر نبود رابطه موثر و عدم اعتماد کافی از سوی صنعت و بازار کار به تحقیقات دانشگاهی، این پژوهش ها در قفسه های کتابخانه ها بلااستفاده مانده اند که برگزاری این مسابقات و فرهنگ سازی در اینخصوص می تواند کمک شایانی در رفع این خلا ارتباطی بردارد.

وی ضعف مهارت های ارتباطی کارآفرینان و ایده پردازان با سرمایه گذران را یکی از دیگر دلایل عدم توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: در اکثر مواقع ایده پردازان توانایی ارائه موثر ایده کارآفرینانه خود را به سرمایه گذار نداشته و این ممکن است طرح کارآفرینانه وی هر چند کیفی و علمی باشد از سوی سرمایه گذاران مورد توجه قرار نگرفته و ابتر بماند.

رستم زاده خاطرنشان کرد: نهادهای کارآفرینی، اقتصادی و فرهنگی باید با شناخت دقیق از وضعیت حاکم بر فضای اقتصادی جامعه، موانع ارتباط صنعت و دانشگاه را شناسایی کرده و با برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگسازی در راستای تسهیل رفع این موانع کمک نمایند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: فراخوان مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویی در آذربایجان غربی از 30 مهرماه اعلام شده بود 20 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقات اظهار کرد: تمامی فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و معادل حوزوی آن که در همه رشته های مصوب که از ابتدای سال 1395 تا پایان شهریورماه ۱۳۹8 از پایان نامه خود دفاع کرده بودند و دانشجویانی که پروپزال پایان نامه خود را تا پیش از پایان مهر 98 به تصویب رسانده بودند می‌توانستند در این دوره از مسابقات ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات بیش از 60 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری ثبت نام کردند که پس از بررسی های بعمل آمده 20 نفر به مرحله اصلی مسابقات راه یافتند.

وی ادامه داد: 33 درصد شرکت کنندگان در مقطع دکتری و 77 درصد نیز در مقطع ارشد شرکت داشتند و همچنین 65 درصد شرکت کنندگان در گروه علوم انسانی، 25 درصد در گروه علوم پایه و 10 درصد نیز در رسته های فنی و مهندسی و سایر گروه ها شرکت کرده بودند.

گفتنی است در این دوره از مسابقات، دبیرخانه مسابقات ضمن کسب مجوز از دانشگاه کوئینزلند به عنوان صاحب امتیاز معنوی آن، دستورالعمل اجرایی مسابقات را بر اساس شاخص های مسابقات بین المللی و استانداردهای دانشگاه کوئیزلند مورد بازبینی قرار داد.

همچنین در پایان این دوره از مسابقات و براساس رای هیات داوران رضا داداشی با کسب 34 امتیاز به عنوان منتخب استان آذربایجان غربی با ارائه پایان نامه "به کارگیری روش های کمومتریکس برای مطالعه تجزیه ای همزمان داروهای ترکیبی از بستر پلیمری" به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند که با اهدای جایزه و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا