اخبار
کد خبر : 894 ۱۳۹۴/۰۸/۰۶   

امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری برای توسعه صنعت فرش استان

* همراهی نهادهای استانی می تواند فرش استان را یاری کند

تفاهم نامه همکاری بین استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و مرکز ملی فرش ایران با هدف توسعه هنر صنعت فرش دستباف آذربایجان غربی به امضا رسید.

به گزارش نای قلم، ایجاد اشتغال جایگزین در بخش کشاورزی، رونق کسب و کار روستایی و همچنین شناساندن و تقویت جایگاه این هنر بومی و ملی از دیگر اهداف تفاهم نامه سه جانبه همکاری است که امروز در همایش روسای ادارات فرش دستباف سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در ارومیه به امضا رسید.

رئیس مرکز فرش ایران در این مراسم یادآورشد: تنوع در این حوزه می طلبد که نهادها و سازمان های متعددی همراه و حامی مرکز ملی فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان ها باشند و توجه استانداری می تواند تقویت کننده این نگاه باشد.

حمید کارگر با اظهار اينکه فرش در حوزه فرهنگ و هنر، تاريخ و هويت، اقتصاد و ارزآوري مانند منشور چند وجهي قابل توجه است، گفت: همراهی نهادهای استانی مرتبط با مقوله فرش با توجه و ترغیب استانداری می تواند فرش استان را یاری کند.

وی افزود: مرکز فرش موظف است اين صنعت را به عنوان ميراث حفظ، تقويت و به روز کند و در اين راه آموزش منجر به اشتغال، مورد تأييد اين مرکز است.

کارگاه آموزشی فرش به صورت ملی و با حضور مسئولان کشوری و استانی در ارومیه برگزار مي‌شود.

اين كارگاه آموزشي با هدف تبادل آخرین اطلاعات حوزه فرش در میان روسای ادارات فرش کشور در سه محور تامین و بهبود کیفیت مواد اولیه فرش، ساماندهی تشکل‌های فرش دستباف و تابلوفرش  از پنجم تا هشتم آبان ماه به مدت سه روز برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا