اخبار
کد خبر : 8936 ۱۳۹۸/۰۹/۱۴   ۱۱:۳۵:۰۶

یک مقام مسوول در آذربایجان غربی مطرح کرد؛
نکات آموزشی برای بیمار مبتلا به آنفلوانزا

 

بیماری آنفلوانزا چیست؟ آنفلوانزا بیماری ناشی از ویروس آنفلوانزاست که به راحتی از طریق سرفه و عطسه از فرد به فرد دیگر سرایت می کند و می تواند در همه سنین افراد را مبتلا کند. هر  چند بیشتر افراد مبتلا، فقط چند روز بیمار هستند، اما برخی دیگر به اندازه ای بیمار می شوند که نیاز به مراقبت و درمان دارند و گاه شدت بیماری باعث مرگ افراد می شود. سالمندان و افراد دچار سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری های مزمن بخصوص با احتمال بیشتری بیمار می شوند. این بیماری با علائم و نشانه های تب، سردرد، خستگی،گلو درد، سرفه خشک ، لرز و درد فراگیر بدن مشخص می شود.

 درمان :با صلاحدید پزشک داروهای ضد ویروسی، مسکن و تب بر می توانند علائم آنفلوانزا را کاهش داده و به بیمار در بهبود سریعتر کمک کنند. این داروها معمولاً برای افرادی که بیشتر در معرض عوارض جدی ناشی از آنفولانزا هستند، مانند سالمندان 65 سال و بالاتر، کودکان  تا دو سال و افراد دچار بیماری های مزمن مانند دیابت، تجویز می شوند. استفاده از آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک نه تنها مفید نیست بلکه موجب روز خطراتی برای بیمار می شود. هنگام آنفلوانزا به مایعات بیشتری نیاز دارید و خوردن غذا به بدن شما برای مبارزه با آنفلوانزا کمک می کند. هر چند مفید بودن  تجویز ویتامین C ، خوردن سوپ مرغ و دمنوش های گیاهی در بهبود آنفولانزا به اثبات نرسیده است ولی معمولا استفاده از آنها رایج است. مصرف الکل و دخانیات باعث تشدید علایم بیماری می شود.

برای جلوگیری از عوارض آنفلوانزا چه کاری می توان انجام داد؟ علاوه بر دریافت واکسن آنفلوانزا، می توان خطر ابتلا را با رعایت موارد زیر کاهش داد:

 * جلوگیری از تماس نزدیک با افرادی که علائم بیماری تنفسی مانند سرفه دارند.

 * ماندن در منزل در دوره بیماری

 * شستن مکرر دست ها

* لمس نکردن چشم ها، بینی یا دهان

 * استراحت، فعالیت متعادل، نوشیدن مایعات زیاد و خوردن غذاهای تازه، مغذی و سالم 

نادر آقاخانی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا