اخبار
کد خبر : 8926 ۱۳۹۸/۰۹/۱۳   ۲۰:۰۳:۴۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی های پاییزه در سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی، نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی خود اقدام کنند.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگوی خبری اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، امسال ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت غلات خواهد رفت و ۱۲۰ هزار هکتار اراضی باغی بارور در استان وجود دارد که در این راستا نیاز است کشاورزان استان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: به طور مثال در مورد بیمه باغات سیب درختی، صندوق بیمه کشاورزی در قبال اخذ  ۱۷۰ هزار تومان حق بیمه در مقابل حدود ۹ میلیون تومان برای هر هکتار غرامت پرداخت خواهد کرد یا در مورد گندم آبی در قبال اخذ 12 هزار و 500 تومان برای هر هکتار حق بیمه توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان غرامت پرداخت می شود.

رییس صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته در حدود ۶۰۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیرمترقبه خسارت وارد شد.

مدیر کل شعب بانک کشاورزی و مدیر گروه خدمات صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این خصوص اظهار کرد: مهلت بیمه محصولات زراعی و باغی  تا اتمام فصل پاییز بوده و بیمه دام و طیور بدون محدودیت زمانی در طول سال زراعی جاری ادامه دارد.

احد ایزدیار افزود: در سال زراعی گذشته ۴۰ میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان دریافت و میزان ۲۰۶ میلیارد ریال غرامت به بهره برداران بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه کشاورزی استان پرداخت شده است .

ایزدیار اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفا‌تر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

ایزدیار تاکید کرد: بهره برداران که تاکنون غرامتی از این صندوق دریافت نکرده اند، مشمول تخفیفات ویژه بیمه صندوق محصولات کشاورزی می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا