Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8919 ۱۳۹۸/۰۹/۱۲   ۲۰:۵۰:۲۱

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی خبر داد
راه اندازی ۲۰ کمپ ترک اعتیاد در استان

 

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی از راه اندازی ۲۰ کمپ ترک اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، یوسف دیهمی در گفتگوی خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک کمپ ماده ۱۶ در استان فعال است که ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار نفر را در هر دوره دارد.

وی افزود: کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ کمپ‌هایی هستند که معتادان به صورت خودمعرف وارد کمپ شده و پس از بهبودی و تکمیل دوره درمان، فرد از کمپ خارج می‌شود اما کمپ‌ ماده ۱۶ که مخصوص معتادان متجاهر است و توسط اداره‌کل بهزیستی اداره و هزینه‌های آن توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می‌شود.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: میزان کشف مواد مخدر سنتی در این استان امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده است.

دیهمی متذکر شد: کشف مواد مخدر صنعتی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: از ابتدای امسال‌ تاکنون ۱۱ تن و ۷۵۲ کیلوگرم انواع مواد مواد مخدر و پیش‌ساز صنعتی در استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: از این مقدار مواد مخدر هشت تُن و ۹۵۰ کیلوگرم مربوط به انواع مواد مخدر سنتی (تریاک و  هرویین) و ۲ تُن و ۸۰۲ کیلوگرم مربوط به مواد پیش‌ساز صنعتی (شیشه) بوده است.

دیهمی گفت: این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و در جریان این انتقال بخشی از این مواد در شهرستان‌های استان رسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال‌ تاکنون ۱۲ هزار و ۷۰ نفر در ارتباط با پرونده‌های مواد مخدر در استان دستگیر شدند، افزود: در این مدت ۴۳۳ نفر قاچاقچی در ارتباط با مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند علاوه بر این افراد، ۲ هزار و ۴۸۱ نفر توزیع‌کننده و ۴۲۲ نفر حمل‌کننده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون هشت هزار و ۷۳۴ نفر معتاد متجاهر در استان دستگیر و برای بازیابی سلامتی و پاک شدن تحویل مراکز بازپروری شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا