اخبار
کد خبر : 8912 ۱۳۹۸/۰۹/۱۱   ۱۱:۵۵:۵۵

یادداشت؛
مردم با مشارکت خود عرصه را از آشوب‌طلبان بگيرند

 

سیدمحمود میرلوحی / استاندار اسبق آذربایجان غربی

انتخابات امسال مجلس شوراي اسلامي با توجه به شرايط کشور بسيار حائز اهميت است. در حال حاضر شرايط خاصي بر منطقه و جهان حاکم است. مثلا در انتخابات مجلس سوم، کشور در جنگ بود و شرايط خاصي داشت. حتي در نماز جمعه بمب منفجر شد و... حضور مردم در انتخابات باعث تشکيل مجلس سوم شد که توانست نقش مهمي در تحولات کشور ايفا کند.

امروز هم مثل آن زمان شرايط سختي داريم. تحريم‎هاي ظالمانه و سختي از طرف آمريکا بر ما اعمال مي‎شود و همواره دشمنان خواستار کاهش مشارکت در انتخابات‌هاي ما بوده‎اند.

 ما اکنون در شرايط متلاطمي هستيم. عراق در همسايگي ما دچار تنش است. در افغانستان طالبان دوباره قدرت گرفته است و... از طرف ديگر حوادث سال 96، حوادث سال 97 و همين اعتراضات بنزيني اخير نشان از اين دارد که مردم ما در شرايط اقتصادي سختي هستند.

بزرگواري اين مردم است که باعث شده کشور بتواند به دنبال آرمان‌ها مسيرش را ادامه بدهد. لذا امسال هم مشارکت و حضور مردم بسيار مهم است و به عقيده من اين انتخابات از همه انتخابات‌هاي پيشين مهم‌تر و حساس‌تر است. در اين شرايط است که گلايه‌هايي مي‎شنويم از مردم و البته نارسايي‌هايي در دستگاه‌ها و قوا وجود دارد و مردم حق دارند.

 جامعه ما با چالش‌هاي ريز و درشتي دست و پنجه نرم مي‎کند. اشتغال، اقتصاد، امنيت، مسائل جوانان، آسيب‌هاي اجتماعي و... بالاخره بايد راه‌حل‌هايي براي اين ابر چالش‌ها جست‌وجو شود و يک مجلس قدرتمند تشکيل شود تا اين مهم را ياري کند.

مردم اين روزها مي‎گويند 92 آمديم، 94 آمديم، 96 آمديم و شما قول داديد وضع بهبود پيدا بکند پس چرا مشکلات پابرجاست؟ ما هم عرض مي‎کنيم بالاخره ما و کشور ما در منطقه ناآرامي است.

به مردم حق مي‎دهيم اما ما به عنوان اصلاح‌طلبان راه‌حلي براي اين قضايا جز صندوق راي نمي‎شناسيم. راه‌حل‌هاي ديگر قبلا آزموده شده. کارهاي چريکي و روش‌هاي سخت و خشن جواب نمي‎دهد. راه‌حلي مثل براندازي هم مربوط به افراد ورشکسته‌اي است که همان‌ها باعث انقلاب اسلامي شدند. انقلاب ما حاصل پلشتي و ناتواني همان‌ها بود. گروهک منافقين هم راه‌حل نيست. آنها هم امروز خودشان انسان‌هاي منزوي و افسرده‌اي هستند که از اول انقلاب هم توسط مردم طرد شدند. لذا راه‌حلي جز مشارکت بالاي مردم در انتخابات وجود ندارد.

مردم بايد با مشارکت خود فرصت و عرصه را از آشوب‌طلباني که به دنبال برهم زدن نظم و امنيت جامعه هستند بگيرند. از چهره‌هاي خدوم اصلاح‌طلب مي‎خواهم پيش قدم بشوند. من خودم اگر شرط نکرده بودم تا آخر شورا بمانم در انتخابات نامزد مي‎شدم. همچنين از شوراي محترم نگهبان هم مي‎خواهم در نظارت تجديد نظر کرده و اجازه حضور به چهره‌هاي قوي و پاکدست اصلاح‌طلب بدهند چون اگر جناحي محروم بشود، مشارکت پايين مي‎آيد و اين به نفع کشور نيست. شوراي نگهبان با سعه‌صدر و با مدل ابتداي انقلاب عمل کند، چهره‌ها شرکت کنند و مردم هم مشارکت را بالا ببرند تا طبق فرمايش امام، مجلسي که عصاره فضائل ملت است تشکيل شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا