اخبار
کد خبر : 890 ۱۳۹۴/۰۸/۰۶   

سیاست محرومیت زدایی در دستور کار قرار دارد

* عدم توازن و تعادل و شکاف در توسعه یافتگی استان ها رفع نشده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست محرومیت زدایی و رفع عدم توازن و توسعه میان مناطق و شهرها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در دیدار با سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: متاسفانه حاشیه نشینی و گسترش سکونتگاه های غیررسمی در مناطق حاشیه ای شهرها، تبعات منفی و معضلات اجتماعی زیادی را به دنبال دارد که در همین راستا سیاست محرومیت زدایی و رفع عدم توازن و توسعه میان مناطق و شهرها در دستور کار قرار دارد.

سعادت به تدوین قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در پنج برنامه توسعه که در کشور اجرا شده، عدم توازن و تعادل و شکاف در توسعه یافتگی استان ها رفع نشده و امیدواریم در قانون برنامه ششم توسعه، میزان محرومیت، عقب ماندگی، نرخ بیکاری و سرمایه گذاری استان ها مورد توجه قرار گیرد و تخصیص اعتبارات نیز بر اساس آنها صورت پذیرد.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته برای تامین زیربناهای اشتغال در استان سرمایه گذاری صورت نگرفته و امروز باید برای رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی جوانان استان، پیگیر رونق سرمایه گذاری و تقویت پایه های اقتصادی و صنعتی در استان باشیم تا شاهد کاهش معظلات و آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

سعادت اضافه کرد: استان آذربایجان غربی در حال حاضر در شاخص های توسعه مانند درآمد سرانه و نرخ سواد جزو استان های محروم کشور است لذا انتظار داریم مسئولان ارشد کشور، این محرومیت ها را در تخصیص اعتبارات و تدوین برنامه ششم مد نظر قرار دهند.

سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا نیز در این دیدار با بیان اینکه افزایش جرم، امنیت شهروندان و اعتماد عمومی جامعه را دچار آسیب می کند، اظهار کرد: امنیت و اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی در بالندگی جامعه نقش موثر و بی بدیلی دارند.

وی افزود: ما معتقدیم ارتقا و افزایش آگاهی مردم در خصوص آسیب های اجتماعی در کاهش جرایم نقش موثری دارد و در راستای آموزش همگانی برنامه های مختلفی در دستور کار است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا