اخبار
کد خبر : 89 ۱۳۹۴/۰۴/۰۲   

40 درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل جذب مدارس استان شدند

* آموزش و پرورش استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است

نظام آموزشي را مي‌توان به عنوان يكي از بهترين و بزرگ‌ترين دستاورد دنياي مدرن عنوان كرد، نظامي كه توانسته انسان‌ها را به جهان‌بيني و زندگي تازه‌اي پيوند دهد.

به گزارش ناي قلم، اگر بخواهيم به اختصار آثار سوادآموزي را در جامعه بيان كنيم مي‌توانيم به گسترش مشارکت مردم در زندگی اجتماعی، افزایش رشد اقتصادی، افزایش امید به زندگی و ...اشاره كنيم لذا بخش مهمی از تحولات و پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی جوامع تا حدودی محصول پیشرفت‌هایی است که در زمینه سوادآموزی داشته‌اند و وقتي در استان آذربايجان غربي به بالا بودن نرخ بي‌سوادي اشاره مي‌شود يعني اين بخش از افراد جامعه فرصت‌هاي زندگي و فرصت دستیابی به حداقل مهارت پایه برای زندگی در جامعه مدرن را از دست داده‌اند.

چرا كه بی‌سوادی، انزوا در پی می‌آورد و انزوا یعنی پیمودن مسیر نابودی و نیستی که اگر ندانیم و بر آن نتازیم، آنان که می‌دانند می‌آیند و بر ما می‌تازند و باقی داستان را رقم می‌زنند.

بنابراين نظام آموزشي علاوه بر اينكه در رشد اخلاقی، رفتاری و حتی جسمانی افراد نقش مهمي برعهده دارد، بلکه وسيله‌اي است براي رفع نيازهاي اجتماعي افراد كه اين خود نيز عامل رشد و تحول اساسی جامعه است.

چه بسا دولتمردان نيز دریافته‌اند كه آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری است و هر حاكميتي که در این راه تلاش بیشتری نماید، بدون شک از رشد و توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهد شد. سرمایه انسانی که در نتیجه‌ی آموزش حاصل می‌شود از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی به شمار می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي با بیان اینکه بیش از 2 میلیون نفر از مردم استان به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند؛ تصریح کرد: نرخ بالای بی‌سوادی در استان منجر شد تا با تاکید و حمایت ویژه استاندار، امسال تعداد 37 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

فریدون سیدمصطفوی صبح امروز در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی شش تا 11 سال در سال تحصیلی جاری 99 و 64 صدم درصد بود؛ خاطر نشان ساخت: امسال یک هزار و 700 نفر در مقطع ابتدایی و 9 هزار نفر در مقطع متوسطه اول و دوم بازمانده از تحصیل داشتیم که با اجرای طرح جذب بازماندگان از تحصیل، 40 درصد از آن‌ها جذب مدارس استان شدند.

وي اظهار كرد: در حال حاضر تعداد پنج هزار و 427 واحد آموزشی در سطح استان فعالیت دارند که بیش از 30 درصد آن‌ها تخریبی است و از سویی دیگر آموزش و پرورش استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است لذا مشارکت مردم و خیرین در این خصوص راه‌گشاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش ديگري از سخنان خود با تاکید بر لزوم استفاده از مربیان تربیتی توانمند در مدارس ادامه داد: امسال توانستیم تعداد مدارس امین در سطح استان را از هشت به 36 مدرسه افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارتباط آموزش و پرورش با اولیا دانش آموزان و مردم باید روز به روز تقویت شود، افزود: مردم خیر استان در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی، 37 میلیارد تومان برای کمک به افزایش فضاهای آموزشی استان تعهد نمودند که نشان دهنده نگاه ویژه مردم نسبت به نظام تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: باید با صداقت مشکلات را با مردم در میان بگذاریم چرا که صداقت مسئولان منجر به رغبت مردم برای مشارکت خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر کاربردی سازی برنامه های انجمن اولیا و مربیان اذعان داشت: با راه اندازی سامانه پیگیری و هماهنگی در آموزش و پرورش استان، ارتباط مردم با مسئولان آموزش و پرورش افزایش داشته است به طوری که تنها در ماه گذشته 520 مورد از سوالات مردم در خصوص ثبت نام‌ها پاسخ داده شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا