اخبار
کد خبر : 8898 ۱۳۹۸/۰۹/۰۹   ۲۱:۵۷:۰۸

مدیر مرکز سلامت و توسعه پایدار شهرداری ارومیه:
هوای ارومیه برای گروه‌های حساس ناسالم است

 

مدیر مرکز سلامت و توسعه پایدار شهرداری ارومیه گفت: براساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های پایش کیفیت هوای شهر ارومیه، کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش نای قلم، امیر جلیلی با اشاره به  ناسالم بودن کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های حساس، بیان کرد: هم‌اکنون شاخص آلودگی ۱۲۰ است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های پایش کیفیت هوای شهر ارومیه و با توجه وجود شرایط پایداری جوی و وارونگی دما توصیه می شود گروههای حساس جامعه شامل بیماران قلبی عرقی، بیماران ریوی، کهنسالان و کودکان در هوای آزاد تردد نکنند.

جلیلی کاهش مدت فعالیت و حضور در هوای آزاد  برای کلیه افراد جامعه ، استفاده افرادی که مجبور حضور در فضاهای باز هستند از ماسک های استاندارد،  استفاده از وسایل نقلیه عمومی بجای وسایل نقلیه شخصی جهت تردد در سطح  شهر، اقدام به معاینه فنی خودروی خود، خوداری از فعالیت های که باعث آلودگی هوا می شود، خوداری از آتش زدن هر گونه پسماند شامل برگ درختان، لاستیک، پسماندهای کشاورزی و غیره ، خوداری از تردد در مناطق پرجمعیت و آلوده شهر، مدیریت حامل های انرژی و استفاده بهینه از سوخت های فسیلی جهت کاهش آلاینده های منتشره از منابع ساکن و منازل  و تعطیلی موقت صنایع داخل و اطراف شهر که فعالیت آنها باعث افزایش آلاینده های هوا می شود از توصیه های لازم در زمان آلودگی هوا برشمرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا