Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 889 ۱۳۹۴/۰۸/۰۵   

اتاق بازرگانی ماکو در آینده نزدیک ايجاد مي‌شود

* پیشنهاد جداسازی مسیر ورودی و خروجی کامیون مرز بازرگان ارائه شد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد اتاق بازرگانی ماکو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ناي قلم، حسین فروزان امروز در دیدار با محمد بولوت سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه که به منطقه آزاد ماکو سفر کرده است، گفت: ایجاد اتاق بازرگانی به گسترش روابط تجاری ترکیه و نیز امنیت منطقه کمک می‌کند.

وي منطقه آزاد ماکو را هفتمین و بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور معرفی کرد و افزود: در چند سال گذشته تمام تلاش‌ها در جهت آماده سازی زیر ساخت‌های منطقه بوده که این امر در حال تحقق است.

فروزان اضافه كرد: استراتژی ایجاد منطقه آزاد ماکو، گسترش روابط با ترکیه بوده و معتقدیم این مسئله به امنیت پایدار منطقه نیز کمک می‌کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به مزیت‌های این منطقه اظهار كرد: مشارکت در زمینه تولید پوشاک و مبلمان دارای توجیه اقتصادی بالا در این منطقه است و ما در کنار این مسئله از سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و بهره‌برداری از معادن نیز استقبال می‌کنیم.

سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به منطقه آزاد ماکو گفت: بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو بسیار پر فایده و تلاش‌های صورت گرفته بسیار قابل توجه بود.

محمد بولوت افزود: برای گسترش روابط فی مابین در تمامی حوزه‌ها اقدامات لازم از طرف ما صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم گام‌های مناسب برای گسترش مناسبات ریلی هوایی و زمینی را برداریم.

*ارائه پیشنهاد جداسازی مسیر ورودی و خروجی کامیون مرز بازرگان

اکبر نوبخت، مدیرکل گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو هم در بازدید محمد بولوت، سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه از مرز بازرگان و بازارچه ساری سو پیشنهاد جداسازی مسیر ورودی و خروجی کامیون‌های حامل بار با توجه به عبور آزادراه تهران-بازرگان از مسیر بازارچه و مساعد بودن این منطقه برای ساخت و ساز و گسترش را مطرح کرد.

همچنين سرکنسول ترکیه در ارومیه از شهرک در حال احداث منطقه آزاد ماکو و شهرک صنعتی فعال شهرستان ماکو، پایانه صادراتی و ترمینال 12 هکتاری صادراتی منطقه آزاد ماکو بازدید کرد و با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه آشنا شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا