اخبار
کد خبر : 886 ۱۳۹۴/۰۸/۰۵   

هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به بروز سیل و آبگرفتگی معابر هشدار داد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر بارش شدید باران در استان طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه است که آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها به ویژه در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش نای قلم، مهدی صابری در گفت و گویی افزود: توصیه می شود تا آخر این هفته تردد در جاده های کوهستانی استان به سبب لغزندگی ناشی از بارش برف و باران و کاهش دید به علت مه آلود بودن جاده با احتیاط انجام شود.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته بارندگی در شهرهای مختلف استان رخ داده که شهرستان های ارومیه، اشنویه، بوکان، شاهین دژ، چایپاره، پیرانشهر، انزل، سردشت، سلماس، ماکو، میاندوآب مهاباد، نقده و پلدشت از این نعمت الهی بهره مند شده اند.

صابری گفت: میزان بارندگی ها در شهرهای جنوبی استان بیشتر بوده به گونه ای که شهرستان سردشت با 31 میلیمتر و پیرانشهر با 28 میلیمتر بارندگی بیشترین بارش ها را داشتند.

وی اظهار کرد: با توجه به افت دما از فردا بارش برف در ارتفاعات به ویژه در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی دور از انتظار نیست.

صابری گفت: شهرستان تکاب با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و نقده با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند و دمای هوای شهرستان ارومیه نیز بین 11 تا 21 درجه سانتیگراد در نوسان بود.

آذربایجان غربی از روز گذشته شاهد ورود امواج ناپایدار جوی به استان بود که سراسر استان به ویژه شهرهای جنوبی را تحت تاثیر خود قرار داد.

بارندگی از بامداد امروز سه شنبه در مرکز استان نیز رخ داده که تاکنون میزان این بارشها سه میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا