اخبار
کد خبر : 8855 ۱۳۹۸/۰۹/۰۳   ۲۱:۵۵:۵۰

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛
لایروبی و مهندسی رودخانه ها در ماه های پایانی سال

 

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از سیلاب در فصل بارش ماههای پایانی سال ، لایروبی و مهندسی رودخانه ها باید با جدیت انجام شود.

به گزارش نای قلم، عبدالرضا رحمانی در بیست و هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: مدیریت و برنامه ریزی خوب ابتدای سال در خصوص مواجهه با سیلابها باعث شد با وجود خسارتهایی که در تعدادی از استانهای کشور به وقوع پیوست، خوشبختانه به خاطر کار و مدیریت جهادی در آذربایجان غربی، مشکل چندانی به وجود نیامد .

وی یکی ازعلت های مهم و اصلی در جلوگیری از سیلاب های احتمالی را لایروبی حریم و بستر رودخانه ها عنوان کرد و افزود: لایروبی رودخانه ها از موضوعات مرتبط و هم با مدیریت بحران استان است و ضروریت تمام دستگاه های عضو شورای مدیرت بحران استان نسبت به این موضوع حساس باشند و تمام امکانات لازم را برای ادامه لایروبی بستر رودخانه ها به کار ببندند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار روستا در استان در حاشیه رودخانه ها ایجاد شده اند، گفت: این امر خود مستلزم شناسایی مناطق سیل خیز، برنامه ریزی و مدیریت و مهندسی و لایروبی به موقع رودخانه ها است تا در فصل بارندگی ها از خطرات احتمالی سیلاب در این مناطق جلوگیری شود.

رحمانی خطاب به فرمانداران و مدیران بخش آب شهرستان ها نیز گفت: با تشکیل شورای آب در شهرستان ها، انجام مطالعات لازم و اولویت بندی پروژه های مربوط به بخش آب، اقدامات و برنامه ریزی های لازم را در شهرستان ها در خصوص پیشگیری از سیلاب انجام دهند.

وی تجاوز به حریم رودخانه ها در بروز سیلاب را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها موضوعی است که باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد و با متجاوزان به حریم رودخانه ها و برهم زننده اکوسیستم، برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا