Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8847 ۱۳۹۸/۰۹/۰۳   ۱۲:۰۴:۰۴

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
تشدید اقدامات برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان

 

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از تشدید اقدامات کنترلی برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به منظور جلوگیری از گسترش بیماری های کمپلکس تنفسی در واحدهای پرورشی بر تشدید اقدامات کنترلی جهت پیشگیری از شیوع بیماری های تنفسی به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط فعالان حوزه طیور استان تاکید می شود.

وی اضافه کرد: به فعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت های مرغ مادر، تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی صنعتی، طیور بومی و سایر ماکیان توصیه می شود ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله به شبکه های دامپزشکی گزارش دهند.

داهیم افزود: لازم است مرغداران بدون هیچ قید و شرطی تمامی دستورالعمل های بهداشتی و امنیت زیستی دامپزشکی را رعایت و اجرایی کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان خواستار رعایت دقیق موازین بهداشتی از سوی مرغداران، تشدید کنترل در کشتارگاه ها به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اقدامات کنترلی در مبادی ورودی به استان، تشدید کنترل در کشتارگاه های طیور از جنبه های بررسی گواهی های حمل بهداشتی، شستشوی قفس های های حمل مرغ زنده و خودروهای حمل محموله های مرغ زنده اعزامی به کشتارگاه و نیز آمادگی تیم های معدوم سازی با توجه به ضرورت اقدام سریع و همچنین هماهنگی های لازم با دستگاه های فرابخشی شد.

وی همچنین از مسئولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور استان درخواست کرد تا در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیرعادی در واحدهای مرغداری را به شبکه های دامپزشکی گزارش کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا