اخبار
کد خبر : 8845 ۱۳۹۸/۰۸/۲۵   ۲۱:۱۹:۵۶

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی:
با کمبودهای دستگاه‌های جاده ای مواجه هستیم

 

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استقرار و توسعه هواشناسی کاربردی در حوزه امنیت جاده ای با کمبودهای دستگاه‌های جاده ای مواجه است.

به گزارش نای قلم، حبیب عبدلی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بهره برداری از هواشناسی جاده ای می تواند ضمن کمک در کاهش تلفات و حوادث جاده ای کمک شایانی در جهت حفاظت از جان و مال مردم داشته باشد.

وی افزود: خرسندیم با وجود مشکلات و محدویت های مالی در سال های اخیر افزایش چشمگیر در ارائه خدمات و ارتقاء رتبه در سطح کشوری داشته ایم.

عبدلی با اشاره به جایگاه ویژه هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: این اداره با توجه به پتانسیل موجود دچار مشکلات عدیده‌ای بود که نیازمند یاری استاندار است.

وی با تاکید بر تداوم حمایت ها و همکاری های مدیریت کلان استان از مجموعه هواشناسی استان، گفت امید است مطابق سنوات گذشته اینبار با راه اندازی رادار گام موثرتری در ارتقاء پیش بینی ها، اخطاریه ها و حل مسئله دریاچه ارومیه برداریم و با ارائه خدمات خود به مردم در ایجاد ارزش افزوده مشارکت بیشتری داشته باشیم.

عبدلی با اشاره به برنامه ها و رویکردهای سازمان هواشناسی کشور و استان در بحث توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) و ارتباط و خدمات رسانی به کاربران نهایی به صورت نرم افزاری و آموزش های چهره به چهره گفت: پیش از این، برنامه های سازمان بیشتر در سطح ستادی و استان ها اجرا و عملیاتی می شد اما اکنون توسعه و گسترش این برنامه ها و فعالیت ها در سطح شهرستان ها و دهیاری ها در اولویت برنامه ها بوده است.

محمدمهدی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: مسائل حمل و نقل، سرمایه گذاری ها و گردشگری با مسائل هواشناسی عجین شده است و اطلاعات هواشناسی به عنوان اطلاعات اساسی که در مسائل کوتاه مدت اثر مستقیم دارد و بسیار مهم تلقی می شود، با توجه به شرایط و ظرفیت آذربایجان غربی و پتانسیل های موجود و هم مرز بودن با کشورهای همسایه لازم است که اداره کل هواشناسی این استان فعالتر و جایگاه بالاتری داشته باشد بنابراین در این زمینه مساعدت لازم را خواهیم کرد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا