اخبار
کد خبر : 884 ۱۳۹۴/۰۸/۰۵   

اجرای برجام باعث رونق صادرات فرش ایران می شود

*15 منطقه جغرافیایی ایران در حوزه فرش به ثبت جهانی رسیده است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: یکی از بندهای برجام برداشته شدن تحریم صادرات فرش ایران است لذا اجرای برجام باعث رونق صادرات فرش ایران می شود.

به گزارش نای قلم، حمید کارگر ظهر سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی روسای فرش دستباف کشور در ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آمریکایی ها از مشتریان قدیمی فرش دستباف ایران هستند که با توافق هسته ای و تصویب برجام امید است مجددا صدور فرش دستباف ایران به بازار آمریکا باز شود و صادرات فرش کشورمان به ارزش 400 میلیون دلار برسد.

وی تعداد فعالان صنعت قالی بافی سطح کشور را حدود یک میلیون نفر اعلام کرد که از این تعداد 700 نفر فعال هستند.

به گفته کارگر، در حال حاضر 15 منطقه جغرافیایی ایران در حوزه فرش به ثبت جهانی و 40 منطقه از ایران نیز به ثبت ملی رسیده است.

وی همچنین از ثبت ملی چهل برند و ثبت جهانی 15 برند فرش دستباف خبر داد و با تشریح چالش ها و فرصت های پیش روی این بخش افزود: صادرات فرش ایرانی، ازهشت هزار دلار در پنج سال گذشته به هشت میلیون دلار در سال گذشته رسید.

کارگر با بیان اینکه فرش دستباف با توجه به نیاز اندک به سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال واتکاء به توانمندی های داخلی یکی از بخش های مهم و موثر درتحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، تصریح کرد: آذربایجان غربی یكی از قطب ها و برندهای شاخص سبك فرش بافی در كشور که توجه به رفع مشکلات پیش روی این صنعت می تواند اشتغال و رونق اقتصادی این منطقه را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا