Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 883 ۱۳۹۴/۰۸/۰۵   

فرش دستباف نقش مهمی در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی دارد

* فرش‌بافان و قاليبافان استان از كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش رنج مي‌برند

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی، جایگاه فرش دستباف در کمک به اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را بارز دانست و بر ارتقای جایگاه صنعت فرش در اقتصاد استان تاکید کرد.

به گزارش ناي قلم، تقي كهوريان امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی روسای فرش دستباف سراسر کشور که در دهکده باری ارومیه برگزار شد، اظهار كرد: تلاش در راستای افزایش صادرات غیرنفتی کشور یکی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است كه این مهم یکی از اصلی‌ترین اولویت و اهداف دولت تدبیر و امید نيز بوده كه رونق و افزایش صادرات فرش به کشورهای دیگر بیش از پیش در این زمینه موثر و نقش‌آفرین خواهد بود.

وي با اشاره به فضای "اقتصاد مقاومتی" و "پساتحریمی" کشور گفت: یکی از محورهایی که به طور جدی می‌تواند نقش ویژه ای در این فضا ایفا کند توجه به فرش دستباف است که هم صادرات و هم اشتغال‌زایی آن به شکوفایی اقتصاد داخل کمک شایانی خواهد کرد.

كهوريان با اشاره به مشكلات پيش روي فعالان بخش صنعت فرش استان عنوان كرد: فرش‌بافان و قاليبافان استان از كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش رنج مي‌برند و درآمد آنچناني ندارند كه اميدواريم چنين نشست‌هايي منجر به رفع بخشي از مشكلات شود.

به گفته وي، ظرفيت استان براي توليد و صادرات فرش دستباف بسيار بالاست و بايد با برگزاري جلسات مشترك با مركز ملي فرش مشكلات اين حوزه مطرح و رفع شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی به معضل كم‌آبي در روستاها اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه محور توسعه استان كشاورزي است و اين بخش با كاهش منابع آبي مواجه است از اين رو ایجاد مشاغل جایگزین مثل فرش مي‌تواند موثر باشد.

کهوریان با تاکید بر ابعاد فرهنگی و اقتصادی صنعت فرش گفت: فعالان این حرفه از نقدینگی رنج می‌برند، لذا برای اینکه فرش موجب افزایش درآمد، رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال شود باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا