اخبار
کد خبر : 8824 ۱۳۹۸/۰۸/۲۳   ۲۰:۵۷:۱۹

معاون اول رئیس جمهور:
طرح تحول نظام سلامت مهمترین برنامه‌ دولت در زمینه عدالت است

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: طرح تحول نظام سلامت از مهمترین برنامه‌های دولت برای پاسخ به یکی از جدی‌ترین نیاز‌های مردم در زمینه عدالت و برخورداری از امکانات درمانی و بهداشتی برابر است.

به گزارش نای قلم، اسحاق جهانگيري امروز (پنج شنبه) در آيين افتتاح بيمارستان فاطمه زهرا (س) مياندوآب اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در شرایط سختی شروع شد، اما با همت دولتمردان و تلاش جامعه پزشکان و سلامت کشور دستاورد‌های بسیار مثبتی داشت که به کاهش سهم مردم از هزینه درمان و ساماندهی نظام سلامت و جلوگیری از سرگردانی مردم برای دریافت خدمات درمانی بهتر منجر شد.

وی اضافه کرد: آذربايجان غربي يكي از نمادها و جلوه هاي زيباي همزيستي اقوام و مذاهب مختلف و نمونه اي زيبا از وحدت، انسجام و همدلي در كشور است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اينكه امروز كشور در شرايط مالي سخت تري نسبت به گذشته قرار دارد تصريح كرد: درست است كه به لحاظ منابع براي تأمين هزينه هاي تكميل طرح تحول سلامت با محدوديت روبرو هستيم اما تدبير و اراده مديران قادر است كاهش درآمدها را جبران كند چنانكه شاهد هستيم كه هر روز طرح هاي عمراني و خدماتي در نقاط مختلف كشور افتتاح مي شوند.

وی افزود: در همين وضعيت دولت با اجراي طرح تحول سلامت توانست ۴۵ هزار تخت بيمارستاني موجود در كشور را نوسازي كرده و بيش از ۲۶ هزار تخت جديد به تعداد تخت هاي موجود كشور اضافه كند و از هفته پيش نيز اجراي طرح پوشش اجباري بيمه همگانی در كشور آغاز شده كه بر اساس آن ديگر هيچ فرد فاقد دفترچه بيمه خدمات درماني در كشور باقي نخواهد ماند.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه با تشكر از زحمات همه كساني كه براي تكميل فاز دوم بيمارستان حضرت فاطمه زهرا در مياندواب تلاش كردند، خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد توسعه و دسترسي مردم به خدمات درماني و سلامت را جزو وظايف ذاتي خود و در راستاي عمل به آرمان هاي امام راحل و مقام معظم رهبري مي داند.

جهانگيري اضافه كرد: ساخت و توسعه امكانات درماني و سلامت در كنار ديگر زيربناهاي لازم براي توسعه، مثل احداث راه ها، راه آهن و گسترش امكانات ارتباطات اینترنتی و امثال آنها، اقداماتی هستند که چرخ توسعه کشور را به حرکت در می‌آورند .

جهانگیزی ادامه داد: دولت خود را موظف می‌داند در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌ها، امنیت لازم را به عنوان بستر توسعه پدید آورد تا چرخ پیشرفت به همت مردم با سرعت بیشتری به گردش درآید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره هم مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور همسایه گفت: آذربایجان غربی کانون امنیت و آرامش است و مردم غیور استان در کنار نیروهای مسلح و انتظامی و امنیتی کشور به بهترین نحو از مرزهای کشور پاسداری می کنند.

جهانگیری ادامه داد: ملت ایران با برخورداری از فرهنگ و تاریخی غنی و با بهره‌مندی از زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای توسعه، در مسیر پیشرفت هستند و مدیران نیز باید با تلاش بیشتر برای هم‌افزایی، زمینه تسریع پیشرفت کشور را فراهم آورند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و سختی‌ها از هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تا تحریمی که در تمام دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی وجود داشته، خدمات ماندگاری در کشور انجام شده است، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی نظیر افزایش تولید نفت از میادین مشترک کشور انجام شده است به طوری که در میدان مشترک پارس جنوبی امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از قطر برداشت دارد در حالی که در ابتدای این دولت میزان برداشت ایران نصف قطر بود.

جهانگیری تصریح کرد: در آن زمان مجبور شدیم با تغییراتی در پتروشیمی‌ها بنزین تولید کنیم که ملاحظاتی درباره کیفیت آن مطرح بود، اما امروز با وجود افزایش تحریم‌ها و فشارها، بنزین تولیدی کشور با استاندارد یورو نه تنها نیاز کشور را تامین می‌کند بلکه صادر نیز می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز تجربه‌ای گرانقدر از مدیریت در کشور فراهم آمده که باید قدر آن را بدانیم و مراقب باشیم تا این تجربه و توان مدیریتی بیجا تخریب نشود.

وی ادامه داد: در اسناد فعالیت‌های خرابکارانه آمریکایی‌ها مواردی وجود دارد که تلاش کرده‌اند وجهه نیروهای خدوم و کاردان را در کشورها با تهمت‌هایی مثل دزدی و فساد تخریب کنند.

جهانگیری گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای مالی شدید کارهایی انجام شد که طعم شیرین آن برای سال‌های طولانی به کام مردم باقی خواهد ماند که گسترش شبکه گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم و تعیین تکلیف و اجرای طرح ساماندهی آب‌های مرزی که در مراحل نهایی است از جمله این اقدامات است‌.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم پیگیری برای اتمام هر چه سریع‌تر پتروشیمی میاندوآب، از مسئولان این شهر خواست تا تلاش کنند زیبایی‌ها و مواهب رودخانه در میاندوآب هر چه بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا