اخبار
کد خبر : 8819 ۱۳۹۸/۰۸/۲۲   ۲۱:۵۶:۱۶

معاون اول رئیس‌جمهور:
دریاچه ارومیه به کانون توسعه منطقه و کشور تبدیل می‌شود

 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دریاچه ارومیه فقط برای استان آذربایجان غربی نیست، بلکه یک کانون مهم توسعه و حیات است که اگر اتفاق بدی برای آن می‌افتاد، برای کل کشور مساله خطرناکی بود و برای آذربایجان غربی و شرقی این خطر بیش از هر جای دیگر می‌توانست تبدیل به یک تهدید جدی شود.

به گزارش نای قلم، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه برای این دولت خیلی مهم است.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه سعی کردم در هر شرایطی با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، اعتبارات احیای این دریاچه تا حد امکان تخصیص یابد و امروز به فضل خدا با تلاش‌های صورت گرفته و با توجه به افزایش نزولات وضعیت فعلی دریاچه خوب است.

جهانگیری ادامه داد: از سال ۹۲ ستادی در دولت با مسئولیت بنده تشکیل شده که جلسات مرتبی در این‌باره برگزار کرده است، از مدتی قبل برنامه داشتم که حتما یک جلسه ستاد را در ارومیه برگزار کنیم و به شکل میدانی از اقدامات انجام شده بازدید کرده و در جریان کارها قرار گیریم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: با همت مسئولین، مردم و خصوصا کشاورزان طرح‌های متعددی در این سال‌ها هم در بخش کشاورزی، هم لایروبی رودخانه‌ها و هم احداث تونل‌های مهم انتقال آب به دریاچه و هم احداث تصفیه‌خانه بزرگی که پس‌آب به دریاچه ارومیه اجرا شد تا امروز بتوانیم با امیدواری زیادی بگوییم که دیگر از آن خطر اصلی درباره دریاچه ارومیه عبور کردیم و دریاچه باید بعد از این به عنوان یک کانون مهم زندگی و حیات در اینجا بدرخشد و مردم از آن استفاده کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه این استان سرداران و شهدای بزرگی در دامان خود پرورش داده و سمبل وحدت و انسجام و همواره الگویی از هماهنگی و همزیستی اقوام و مذاهب بوده است، گفت: آذربایجان غربی از هر نظر سرآمد است.

معاون اول رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های سفر به آذربایجان غربی اظهار داشت: در این سفر دو بیمارستان مجهز و مدرن یکی در ارومیه و دیگری در میاندوآب افتتاح می شود.

جهانگیری با بیان اینکه آذربایجان غربی پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی در بخش درمانی و پزشکی دارد، افزود: پزشکان متخصص و فوق تخصص مجرب و بیمارستان های مجهزی در استان حضور و وجود دارند که یک فرصت چشمگیر برای توریسم درمانی در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به هم مرز بودن استان با کشورهای همسایه، تصریح کرد: این شرایط باعث شده ظرفیت‌های قابلیت توسعه استان بسیار باشد، ویژگی مرزی بودن به خصوص در شرایط تحریم که گاهی با محدودیت‌هایی برای تامین نیازهای کشور روبرو می‌شویم، اهمیت استان‌هایی مثل آذربایجان غربی را برای کشور بیش از پیش افزایش می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: برنامه دیگر این سفر افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در ارومیه است، جوانان ارومیه از نظر ورزش نیز سرآمد هستند و رقابت‌های جهانی والیبال امسال در ارومیه برگزار شد، افتتاح این ورزشگاه و هدیه آن از سوی دولت به جوانان ارومیه فرصتی است که همچنان ارومیه بتواند در رشته‌های مختلف ورزشی سرآمد باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا