اخبار
کد خبر : 8815 ۱۳۹۸/۰۸/۲۱   ۲۲:۲۷:۵۰

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛
قلع و قمع 139 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی آذربایجان غربی

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، 139 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع شد.

به گزارش نای قلم، مهدی سرخوش در گفتگوی خبری با اشاره به اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار کرد: در راستاى مواد ٣ و ١٠ قانون حفظ كاربرى اراضى زراعى و باغی تعداد ٣٤ مورد از مستحدثات غير مجاز برابر احكام قطعى صادره از مراجع قضايى قلع و قمع و 105 مورد از تغيير كاربري هاى غيرمجاز در قالب تفكيك، ديواركشى و احداث بنا با دستور دادستانى قلع و قمع شده است.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و 83 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت 19 هکتار و 176 متر مربع شناسایی شده که برای 482 مورد اخطار توقف عملیات اجرایی صادر شده است و این روند به صورت مستمر همچنان ادامه دارد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: همچنین در راستای امر خطیر ترویج، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص بهره برداری و حفاظت از اراضی کشاورزی، دوره آموزشی ترویجی برای بهره برداران، تشکل ها و دهیاران به تعداد یک هزار و سه نفرروز و دوره آموزشی ویژه کارکنان به تعداد 639 نفر ساعت در سطح استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در طرح کاداستر اراضی کشاورزی که نقش مهمی در تسریع ثبت و صدور اسناد املاک دارد، مجموعه عملیات فنی، مهندسی، ممیزی، ثبتی و حقوقی که محدوده و موقعیت املاک را مشخص کرده و ارتباط جغرافیایی آنها را با یکدیگر نشان می دهد، انجام می گیرد و این اطلاعات به منظور تثبیت مالکیت و تسهیل در حل و فصل دعاوی ملکی و سایر موارد مربوط به املاک اجرا می شود.

سرخوش اضافه کرد: در این راستا در شش ماهه نخست سال جاری، حدنگاری اراضی کشاورزی به منظور استخراج و تولید اطلاعات سوابق اجرایی و تولید لایه های اجرای قوانین و مقررات امور اراضی به مساحت 77 هکتار و 700 متر مربع و تهیه نقشه و گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی  نیز در سطح سه هزار و 560 متر مربع انجام شده است .

وی در خصوص واگذاری اراضی به طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی نیز اظهار کرد: 13 هکتار زمین برای اجرای 10 مورد طرح غیر کشاورزی و چهار هزار و 817 متر مربع زمین نیز برای اجرای 9 مورد طرح کشاورزی و وابسته به بخش کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در این بازه زمانی تداخلات شش هزار و 144 هکتار از اراضی کشاورزی به منظور حل مشکل مالکیتی کشاورزان در کمیسیون رفع تداخل استانی رفع شده است.

این مسئول یادآور شد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قالب تفکیک، احداث بنا و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای ساخته شده، طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

سرخوش تاکید کرد: بدون شک مشارکت و نظارت عمومی مردم استان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از اراضی کشاورزی است که همچون سرمایه گرانبهایی در دست ماست، شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن131) و یا مراجعه به فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی واقع در مدیریت امور اراضی استان  یا مدیریت های امور اراضی در جهاد کشاورزی شهرستان ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا