اخبار
کد خبر : 8790 ۱۳۹۸/۰۸/۱۸   ۲۲:۴۰:۲۵

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی خبر داد؛
ارزیابی شاخص های سلامت بیش از 61 هزار نوآموز در استان

 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: امسال شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان به تعداد 61 هزار و 534 ارزیابی شد.

به گزارش نای قلم، عیسی محمدی در گفتگوی خبری از پایان فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی خبر داد و افزود: تعداد 61 هزار و 534 نفر نوآموز مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد 49هزار و 708 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و 11هزار و 826 نفر نوآموز پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند .

وی اضافه کرد: با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده، تاکنون 99.76 درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند که آمار بسیار خوبی از نظر پوشش سنجش می باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: با عنایت به شاخص های اختصاصی و هدف گذاری استانی در حال حاضر یک هزار و 171 نفر نیز از هدف گذاری جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: تعداد 9 هزار و 831 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شده اند که از این تعداد 39 نفر ارزیابی تخصصی اتیسم ، 88 نفر ارزیابی تخصصی جسمی حرکتی، 2 هزار و 474 نفر ارزیابی تخصصی بینایی، یک هزار و 34 نفر ارزیابی تخصصی هوش شده اند .

این مقام مسئول بیان کرد: تاکنون 357 دانش آموز با نیاز ویژه و 68 دانش آموز تلفیقی و سه هزار و 317 نفر دانش آموز مرزی و 18 نفر اتیسم  شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول اجرای این طرح، تعداد 47هزار و 696 نفر دانش آموز بصورت تمام بها و پنج هزار و 772 نفر بصورت نیم بها و 2 هزار و 998 نفر دانش آموز رایگان ارزیابی شده اند؛ همچنین پنج هزار و 74 نفر دانش آموز عشایر نیز رایگان ارزیابی شده اند.

گفتنی است در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا