اخبار
کد خبر : 879 ۱۳۹۴/۰۸/۰۴   

اجراي طرح بهنگام سازی مطالعات جامع سامانه‌های حمل و نقل ریلی اروميه

* براساس مطالعات طرح جامع شهر ارومیه معابر جدید در شهر گشایش و تقاطع‌های غیرهم سطح احداث شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اروميه گفت: طرح بهنگام‌سازی مطالعات جامع و امکان سنجی سامانه های حمل و نقل ریلی شهر اروميه در معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال اجرا است.

به گزارش ناي قلم، سيروس ذاتي در گفت‌وگويي با اشاره به هدف اجراي طرح بهنگام سازی مطالعات جامع و امکان سنجی سامانه های حمل و نقل ریلی، تصريح كرد: این طرح به منظور اتخاذ تصمیمات راهبردی شهر در حوزه حمل و نقل و ترافیک و به روزرسانی مدل کلان‌نگر شهر ارومیه و انتخاب مناسب‌ترین سیستم حمل و نقل ریلی در حال اجرا است.

وي افزود: این مطالعات با در نظر گرفتن افق 20 ساله شهر ارومیه و با توجه به کریدورهای انبوه بر و مناسب سیستم ریلی مشخص و در نهایت مناسب‌ترین سیستم ریلی برای شهر ارومیه انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اروميه درباره شیوه انجام طرح مطالعاتی، گفت: جهت انجام این مطالعات، در نقاط مشخصی از خطوط برش و کمان‌های منفرد شهر ارومیه آمارگیری حجم و سرنشین خودروها انجام می‌گیرد و سپس مدل‌های تولید، توزیع، تخصیص و تفکیک سفر ایجاد می‌شود و در ادامه، در نرم افزار کلان نگر شهر ارومیه PTV visum پردازش می‌شود.

وي اضافه كرد: مسیرهای مشخصی به عنوان خطوط انبوه بر به صورت تک به تک و ترکیبی در نرم افزار مدل و اجرا می‌گردند و بر اساس شاخص‌های متعدد مهندسی ترافیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت بهترین مسیرها انتخاب می‌گردد و بر اساس نتایج حاصله از مسیرهای و شرایط هندسی معابر، بهترین سیستم انبوه بر اجرايي می‌گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اروميه با بيان اينكه مشاور بهنگام سازی مطالعات جامع و امکان سنجی سامانه های حمل و نقل ریلی مهندسین مشاور رهیافت اندیشه است، گفت: اكنون مطالعات اجراي طرح 85 درصد پيشرفت فيزيكی دارد و در آينده آتي به اتمام خواهد رسيد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در سال 1386 مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه انجام شد و براساس این مطالعات و مطالعات طرح جامع شهر ارومیه معابر جدید در شهر گشایش و تقاطع‌های غیر هم سطح احداث گردید و منجر به تغییرات در حمل و نقل شهری شد که در این بین با افزایش تدریجی جمعیت، موضوع استفاده از سامانه‌های حمل و نقل ریلی مطرح شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا