Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8786 ۱۳۹۸/۰۸/۱۸   ۲۲:۴۰:۲۵

یادداشت؛
راه دلگرم کردن مردم؛ حضور همه جريان‌هاي سياسي در انتخابات

 

مهم‌ترين نگراني اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس، عدم استقبال و مشارکت کافي مردم در انتخابات است، زيرا علائمي وجود دارد که نشان مي‌دهد مردم دلسرد هستند. راه دلگرم کردن مردم حضور همه جريان‌هاي سياسي در انتخابات است.

هيات‌هاي اجرايي، نظارت، مراجع چهارگانه استعلام و شوراي نگهبان نقش مهمي در رقابتي کردن انتخابات مجلس دارند و باید فضا را براي انتخابات رقابتي فراهم کنند، زيرا مشارکت بالا در انتخابات يکي از نشانه‌هاي مهم اقتدار و مقبوليت نظام است.

رهبر انقلاب هميشه بر مشارکت حداکثري در انتخابات تاکيد دارند و بنابراين مسئولان اجرا و نظارت انتخابات بايد با پيروي از فرمايشات رهبري، زمينه را براي برگزاري انتخابات رقابتي فراهم کنند، از سويي احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا نيز تلاش کنند تا مشارکت در انتخابات بيشتر شود.

اصولگرايان از حذف اصلاح‌طلبان خوشحال نباشند زيرا کيفيت مجلس وقتي ارتقا مي‌يابد که در انتخابات رقباي قوي حضور داشته باشند. هيچ جريان سياسي نبايد از حذف جريان ديگر استقبال کند. نگراني بابت ارائه ليست‌هاي متعدد اصلاح‌طلبان وجود ندارد و معتقدم مانع اصلي براي ارائه ليست اين است که زمينه براي حضور نامزدهاي واجد شرايط و قوي فراهم نشود. اگر نامزدهاي قوي حضور داشته باشند، بستن ليست ساده‌تر مي‌شود. زماني اين کار سخت مي‌شود که نامزدها در يک سطح باشند. احزاب اصلاح‌طلب به اين نتيجه رسيده‌اند که بايد ليست قوي تهيه کنند و براي همين سه شاخص کارآمدي، امکان راي آوري و پايبندي به مواضع اصلاح‌طلبي براي معرفي نامزدهاي انتخابات در نظر گرفته‌اند. اگر در حوزه‌اي افرادي با اين شرايط وجود نداشته باشند، اصلاح‌طلبان نامزدي را به مردم معرفي نمي‌کنند.

بسياري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب از خانواده‌هاي ايثارگر، شهدا و از طبقات سالم به لحاظ اقتصادي هستند. از اين‌رو بايد از طريق تعامل و روشنگري وارد مجلس شد تا فضا براي يک انتخابات رقابتي فراهم شود. انتخاب کردن، حق مردم است اما تاييد صلاحيت‌ها بايد به گونه‌اي باشد که مردم زماني به ليست‌هاي انتخاباتي و نامزدها نگاه مي‌کنند، کانديداهاي مدنظر خود را در فهرست‌ها بيابند تا انگيزه بيشتري براي حضور در انتخابات پيدا کنند. از اين‌رو نبايد دست تشکل‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا را بست.

علی‌ نمازی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا