اخبار
کد خبر : 8777 ۱۳۹۸/۰۸/۱۴   ۲۰:۳۹:۰۷

با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو؛
۲ تصفیه خانه گلمان و پلدشت به بهره برداری رسید

 

رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در جریان سفر یک روزه به آذربایجان غربی بعد از ظهر سه شنبه دو تصفیه خانه گلمان در ارومیه و پلدشت را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کردند.

به گزارش نای قلم، سامانه فاضلاب گلمان به منظور تامین بهداشت محیط زندگی ساکنان شهرک گلمان با جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه با رهاسازی پساب تصفیه خانه شهرک به دریاچه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری  رسید.

ظرفیت این تصفیه خانه شش هزار و ۸۴۰ متر مکعب در شبانه روز است که  تا سال ۱۴۲۰ حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت شهرک  را زیر پوشش قرار می دهد.

فرآیند تصفیه این تصفیه خانه به روش لجن فعال از نوع SBR بوده و دارای ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال و۱.۴ کیلومتر خط انتقال پساب به دریاچه است.

در صورت استقرار جمعیت پیش بینی شده در شهرک گلمان، فقط از طریق این تصفیه خانه فاضلاب، ۲.۵ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

این شهرک از ابتدا سامانه فاضلاب نداشت، این سامانه طراحی و اجرا شد و در نوع خود طرحی بی‌نظیر به شمار می‌رود.

همچنین امروز ظرفیت تصفیه خانه آب پلدشت که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید ۳۰ لیتر بر ثانیه است.

فرآیند تصفیه این تصفیه خانه به صورت اسمز معکوس RO، بوده و جمعیت ۱۲ هزار نفری را زیر پوشش می برد.

با بهره‌برداری از این پروژه آب شرب با کیفیت عالی به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه برای مردم شهرستان پلدشت تامین و ۱۲ هزار نفر از جمعیت این شهرستان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

تامین آب شرب جمعیت شهر پلدشت از طریق تصفیه‌خانه آب صنم‌بلاغی تامین می‌شد که به منظور ارتقای کیفی آب شرب این شهر پروژه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس با ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه اجرا شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا