اخبار
کد خبر : 8758 ۱۳۹۸/۰۸/۱۲   ۱۲:۱۷:۰۷

یادداشت؛
ضعف جدی دولت در حوزه رسانه و پاسخگويي

 

طي شش سال اخير بارها هشدار داده شده که دولت در بحث رسانه و پاسخگويي ضعف جدي دارد. به رغم تذکرات مکرر حاميان دولت اما اين مسأله چندان جدي گرفته نمي‌شود و شاهد هستيم که دولت آقاي روحاني در برابر تخريب‌ها و هجمه‌هاي ناجوانمردانه همچنان منفعل عمل مي‌کند.

اطلاع‌رساني و رسانه در دنياي امروز اهميت فراواني دارد؛ گروهي که هم از قدرت مالي زيادي برخوردار است و هم رسانه‌هاي بسياري را در اختيار دارد عزم خود را جزم کرده تا دولت را تخريب کند. در اين ميان آن بسيار مهم است که سياست دولت براي مقابله با اين جريان و تخريب‌هاي سازمان يافته چيست. آيا آقاي روحاني تصميم گرفته چون سابق با سکوت پاسخ اين جريان‌ها را بدهد و سياست اعضاي کابينه نيز کوتاه آمدن در برابر اين تخريب‌هاست؟

سکوت دستاوردي ندارد و دولت بايد متوجه شده باشد که تاکنون به سبب همين سکوت در برابر تخريب‌ها تا چه اندازه سرمايه اجتماعي خود را به خطر انداخته است. زماني که برجام قرار بود به نتيجه برسد، گروه‌هايي ابراز دلواپسي مي‌کردند و تلاش داشتند که نگذارند اين توافق حياتي به سرانجام برسد؛ چرا که اين توافق بسياري از منافع مالي و جانبي آن‌ها را تحت تأثير قرار مي‌داد. دلواپسان بدون توجه به منافع ملي از رئيس دولت گرفته تا وزير امور خارجه را تخريب مي‌کردند، شايعه مي‌ساختند و با دروغ‌پراکني در پي تأمين منافع شخصي خود برمي‌آمدند. اگر اين سنگ‌پراکني‌ها نبود و سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي پس از برجام به نتيجه مي‌رسيد، ديگر رئيس‌جمهور آمريکا نمي‌توانست با اين سهولت از توافق هسته‌اي خارج شود و تحريم‌هاي جديد عليه کشورمان وضع کند.

متأسفانه روحيه آقاي روحاني به گونه‌اي است که تمايل ندارد در دفاع از کابينه و به ويژه وزرايي که در راستاي تأمين منافع ملي و پيشبرد سياست‌هاي دولت نقش ويژه‌اي دارند، سينه سپر کند. محمدجواد ظريف ديپلماتي در کلاس جهاني است که تغييرات زيادي را در وزارت خارجه ايجاد کرده و باعث شده اين نهاد بسيار مؤثرتر از قبل به دفاع از منافع ايران بپردازد. وقتي آقاي روحاني در گفت‌وگوهاي تلويزيوني با مردم از صحبت بي‌پرده در خصوص تخريب‌ها و جريان‌هاي پنهان طفره مي‌رود و سعي دارد با گفتاردرماني و مدارا با اين جريان‌ها کار را پيش ببرد، مشخص است که نتيجه‌اي حاصل نمي‌شود.

انفعال دولت در دفاع از عملکرد، نتيجه‌اي جز دلسردي حاميان و طرفدار آن ندارد. دولت بايد بداند با مردم روبه‌رو نيست که بخواهد مدارا کند، بلکه اين جريان اقليتي است که حتي به منافع ملي هم رحم نمي‌کند و همه چيز را در دايره منافع شخصي و جناحي مي‌سنجد. اين جريان که به نام دولت در سايه يا در واقع دولت پنهان بدون توجه به حضور وزير امور خارجه در خارج از کشور براي دفاع از منافع ملي، به تخريب او مي‌پردازند، از اين اختيار برخوردارند که در شبکه سه سيما هرچه مي‌خواهند عليه دولت مستقر دروغ و راست بگويند. حرص و حسادت و کينه‌توزي اين جماعت تمامي ندارد، اما همواره مردم ايران مي‌دانند چگونه در مواقع حساس عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده و مانع از تحقق يافتن اهدافشان شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا