اخبار
کد خبر : 8749 ۱۳۹۸/۰۸/۱۰   ۲۱:۱۶:۰۳

امام جمعه ارومیه:
باید با مستکبران مبارزه کنیم

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دین و اسلام اجازه ذلت را به مردم نداده و ما باید با دستور دین، با مستکبرین مبارزه کنیم و امروز به خاطر همین مبارزه، آمریکا بر آشفته است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به اهمیت توجه به روز استکبارستیزی، بیان کرد: رژیم پهلوی حضرت امام را بعد از سخنرانی علیه این لایحه در ۱۳ آبان دستگیر و به ترکیه تبعید کرد و همچنین کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوس از دیگر وقایع ۱۳ آبان است و به همین دلیل این روز را روز استکبار ستیزی نام‌گذاری کردند.

وی با اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکا عنوان کرد: آمریکایی‌ها به هیچ وجه نسبت به نتیجه اعمال خود پایبند نیستند و این امر باید درس عبرتی برای کسانی که خواهان ارتباط با آمریکا هستند، باشد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: روز ۱۳ آبان تجلی استکبارستیزی است و باید راهپیمایی امسال با شکوه خاصی برگزار شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیوسته مدافع حقوق مظلومان و در مسیر مقابله با استکبار بوده و در این مسیر همیشه ثابت قدم طی طریق کرده و امسال نیز با بزرگداشت این روز مجدداً بر عزم خود در مقابله با استکبار تاکید خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آمریکا نه تنها در عمل بلکه در گفتار هم اعلام می‌کنند و هر موقع به نفع آمریکا بودیم بهره می‌برند و وقتی به نفع آنها نباشیم اقدام به از بین بردن ما می‌کنند، اضافه کرد: گفته‌های رهبری چراغ راه و مسیر زندگانی را برای ما روشن می‌کند و باید از این چراغ بهره لازم را برد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ارومیه به اهمیت و تاثیر پیاده روی اربعین امسال در دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: این حرکت عظیم نشان داد، مودت اهل بیت در دل این ملت رسوخ کرده و باید از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده را کرد و بهره لازم را برد.

وی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت مردمی برای تثبیت دین اسلام در جهان بهره لازم را برد گفت: این حرکت عظیم نشان داد که مودت اهل بیت در دل این ملت رسوخ کرده است و باید از این ظرفیت بزرگ مردمی برای تثبیت دین اسلام در جهان بهره لازم را برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تقوا را تنها راه نجات بشر دانست و اظهار داشت: در دنیا، خدای متعال به اعمال ما پرده کشیده است و این از الطاف الهی است که آبروی انسان را حفظ می‌کند؛ در روایات بیان شده است که در دعاهای خود از خدا حفظ آبرو در روز قیامت را بخواهید.

امام جمعه ارومیه در ادامه به مباحث خانواده اشاره کرد و بیان داشت: از جمله وظایف دینی والدین آشنا کردن فرزندان خود با علمای دین است و باید به فرزندان خود یاد داد که با علمای نشست و برخاست کنند که این کار منزلت و ثواب بزرگی نزد خدا بدلیل آشنایی با دین، دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا