اخبار
کد خبر : 8747 ۱۳۹۸/۰۸/۱۰   ۱۳:۱۰:۳۱

با شرکت ۱۵ هزار نیروی بسیجی؛
رزمایش الی بیت المقدس در آذربایجان غربی برگزار شد

 

رزمایش دو روزه الی بیت المقدس با شرکت ۱۵ هزار نیروی بسیجی از مناطق مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، این رزمایش با شعار ۴۰ سال مردمیاری، امنیت و خدمت و با محوریت ارتقای توان رزمی بسیجیان در آذربایجان‌غربی با حضور ۱۵ هزار نیروی بسیجی در استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این رزمایش گفت: به زودی شاهد نابودی استکبار جهانی خواهیم بود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی با اشاره به وعده الهی بر نابودی کفار افزود: با ثبات قدم در راه خداوند به زودی وعده الهی انجام و شاهد نابودی استکبار جهانی خواهیم بود.

 وی بر اهمیت نقش بسبج اشاره کرد و گفت: مسئله بسیج و بسیجیان یک مسئله مهم بوده و امام با هوشمندی و کیاست از احکام دینی و آیات الهی مسئله بسیج عمومی را عملیاتی کرد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه از تشکیل بسیج ۲۰میلیونی توسط امام خمینی(ره) تاکنون شاهد برکات این نهاد بزرگ مردمی هستیم، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس تاکنون بسیج در همه حوزه ها به ویژه حوزه دفاعی و محرومیت زدایی نقش خود را به خوبی ایفا کرده و نقشه دشمنان را نابود کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از تشکیل بسیج، اکنون این نهاد به یک الگو برای سایر کشورها تبدیل شده چنانکه شکست داعش توسط نیروی‌های مردمی عراقی نمونه این الگو گیری از بسیج ایران است.

وی ایجاد ناامیدی در دل مردم را نقشه دشمن دانست و اظهار کرد: نباید ناامیدی را به خود راه دهیم بلکه باید با امید و توکل گامهای مستحکمی را در مسیر رشد انقلاب برداریم.

جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی نیز در خصوص جزییات برگزاری این رزمایش گفت: سه محور دفاعی، امنیتی و امدادی از محورهای اصلی این رزمایش دو روزه است و در روز اول بسیجیان حاضر در رزمایش با حضور در مساجد، اردوگاه‌ها و نقاط پیش بینی شده در استان در کلاس‌های آموزشی و توجیهی مختلف حضور یافتند.

سردار اللهوردی داداش‌زاده اظهار داشت: ۶۴ گردان در کل آذربایجان‌غربی در این رزمایش حضور داشتند و در نمایش اقتدار و ایجاد آمادگی در بین گردان‌ها نقش ایفا کردند.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: تمرین فراخوانی یگانی، حفظ انسجام سازمانی و فعالیت‌های جمعی گردان‌های بیت‌المقدس و مردمی کردن دفاع از مهمترین اهداف در حال پیگیری در این رزمایش است.

سردار داداش زاده با اشاره به اینکه امنیت پایداری در مرزهای استان حاکم است اضافه کرد: ایجاد امنیتی که موجب آرامش مردم و یاس ضدانقلاب باشد از سایر اهداف برگزاری این رزمایش بود.

جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و اجرای برنامه دفاع از اماکن حساس شهری از دیگر برنامه های رزمایش الی بیت المقدس بسیجیان است، عنوان کرد: رزمایش الی بیت المقدس در ارومیه با حضور شش هزار بسیجی در قالب ۱۴ گردان بیت المقدس و کوثر برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه نیز گفت: بسیج در گام دوم انقلاب باید نقش موتور محرکه را برای رونق تولید در کشور ایفا کند.

سرهنگ کریم علی نژاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته استکبار ستیزی خود را به دنیا نشان داده است.

وی تصریح کرد: برگزاری رزمایش "الی بیت المقدس" با حضور ۶۴گردان از بیت المقدس و کوثر در سراسر آذربایجان غربی نشان دهنده این است که ملت ایران همچنان پای شعار مرگ بر آمریکای خود ایستاده اند.

وی بابیان اینکه هدف رزمایش "الی بیت المقدس" مردمی کردن دفاع و ارتقای توانمندی امنیتی و دفاعی است،خاطرنشان کرد: هدف دیگر این رزمایش تجدید قوا برای رسیدن به هدف برتر، یعنی آزادی فلسطین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با تاکید به اینکه تفکربسیجی امروزه جهانی شده است، یادآورشد: در گام دوم انقلاب بسیج بیش از گذشته در برابر زورگویان جهانی ایستادگی می کند و خدمت‌رسانی برای محرومیت‌زدایی را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

علی‌نژاد برگزاری رزمایش "الی بیت المقدس" توسط بسیجیان را نوعی امید آفرینی برای دوستان و نشان اقتدار ایران در برابر دشمنان نظام اسلامی دانست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا