اخبار
کد خبر : 8738 ۱۳۹۸/۰۸/۰۸   ۲۱:۴۸:۰۵

فرمانده انتظامي آذربایجان غربی خبر داد؛
توقیف کامیون حامل کالای قاچاق در محور "ارومیه- تبریز"

 

فرمانده انتظامي استان از توقیف یک کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش سه میلیارد و 800 میلیون ریال در محور "ارومیه- تبریز"، خبر داد.

 به گزارش نای قلم، سردار "مسعود خرم نیا" در گفتگوی خبری اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید "کلانتری"، حین كنترل خودروهاي عبوري در محور ارومیه- تبریز، به یک کامیون، به ظن حمل کالای قاچاق مشكوك و آن را متوقف كردند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسي از کامیون 99 هزار و 406 عدد انواع قرص غیرمجاز بدنسازی، 30 عدد چراغ سقفی، 16 عدد پک فیلتر انتقال خون، 926 قلم لوازم آرایشی، 5 هزار عدد میکرو تیوپ، 72 بطری مکمل غذایی، 20 بسته کاغذ چاپ عکس و 34 عدد کاسه نمد و بلبرینگ خودروی قاچاق كشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 3 میلیارد و 800 میلیون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي استان آذربایجان غربی تصریح كرد: در این رابطه 2 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

*امسال ۱۱ تُن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شده است

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: ۱۱ تُن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در این استان کشف و ضبط شده است.

خرم‌نیا اظهار داشت: از این میزان، هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم شامل «مرفین» و «تریاک» بود که در یک عملیات از یک شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر کشف شد.

وی افزود: در این مدت، دستگیری عناصر اصلی قاچاق و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در استان نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است.

خرم نیا ادامه داد: تقویت مبارزه با سوداگران مرگ در دستور کار ماموران انتظامی قرار دارد و ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا مربوط به ایران است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسئولان استان، ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر مناسب‌تر از سال‌های قبل شده و معتادان برای ترک اعتیاد به مراکز ماده ۱۶ و ماده ۱۵ هدایت می‌شوند.

وی از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های که سرقت در آنها افزایش داشته خبر داد و افزود: با تشکیل این قرارگاه میزان این گونه جرایم در سطح مرکز استان و شهرستان‌های پرجمعیت کاهش یافته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا