اخبار
کد خبر : 8731 ۱۳۹۸/۰۸/۰۶   ۱۹:۵۹:۰۱

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی خبر داد؛
مراجعه بیش از 2 میلیون نفر برای دریافت خدمات در مانی در استان

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار مورد در نیمه نخست سال جاری مراجعه برای دریافت خدمات درمانی در استان صورت پذیرفته است.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در همایشی که به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت در بیمارستان امید ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: ۶۳ هزار و ۷۴۸ مورد از مراجعان برای دریافت خدمات درمانی مربوط به بیماران خاص است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نانبخش اضافه کرد: از سه میلیون و ۲۸۶ هزار نفر جمعیت استان ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد سه هزار و ۵۴۳ نفر بیماران خاص (هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوندی و ام‌اس) هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی افزود: در سال ۱۳۹۷ تعداد یک میلیون و ۴۵ هزار و ۸۴۸ دفترچه درمانی در آذربایجان‌غربی چاپ شده است.

وی اضافه کرد: از تعداد شش میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۷۶ آمار بیمارانی که برای دریافت خدمات درمانی در آذربایجان‌غربی در سال گذشته مراجعه کرده اند، ۱۴۷ هزار و ۲۵۱ مورد را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی همچنین از پرداخت بیش ‌از یک ‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال از بابت اسناد سال ۹۷ بابت سطح یک روستایی در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۱۸۲ مرکز بهداشتی درمانی، صد درصد بیمارستان‌های استان (۳۳ بیمارستان) و ۳۲۷ داروخانه که ۹۸ درصد کل داروخانه‌های استان را شامل می‌شود طرف قرارداد بیمه سلامت است.

نانبخش افزود: موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در آذربایجان‌غربی نیز ۱۸۷ مورد است که ۶۵ آزمایشگاه، ۴۵ رادیولوژی و ۶۸ فیزیوتراپی را شامل می‌شود.

قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور در سوم آبان ۱۳۷۳ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در یازدهم آبان همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.

بر اساس ابلاغ اساسنامه تشکیل سازمان در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۱، بیمه سلامت ایران تشکیل شد تا به این ترتیب خدمات پایه سلامت به طور یکسان به تمامی مردم در قالب یک سازمان ارائه شود.

اداره کل بیمه خدمات درمانی آذربایجان‌غربی نیز در اول مهر سال ۱۳۷۴ تشکیل و از دانشگاه علوم پزشکی استان منفک گردید.

هدف از تشکیل این سازمان توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر و عادلانه خدمات سلامت، کاهش سهم مردم و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع عنوان شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا