Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8730 ۱۳۹۸/۰۸/۰۶   ۱۹:۵۹:۰۱

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت کشور مطرح کرد
طرح مراقبت در منزل؛ گامی برای مشارکت طلبی از لایه های مختلف نظام سلامت

 

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت کشور گفت: طرح پرستاری و مراقبت در منزل گامی بزرگ در راستای مشارکت طلبی از لایه های مختلف نظام سلامت است.

به گزارش نای قلم، محمد میرزابیگی در همایشی که به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت در بیمارستان امید ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل یکی از نوآوری ها در زمینه ارائه خدمت به مردم است که باعث ایجاد رضایت مندی بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات شده است.

وی افزود: این طرح به خوبی در کشور اجرا می شود که با اجرای آن عفونت‌های بیمارستانی و ضریب اشغال غیر ضرور تخت های بیمارستانی کاهش پیدا کرده است.

میرزابیگی با اشاره به اینکه کارشناسی زیادی درباره این طرح انجام شده، اظهار داشت: اولین هدف در این طرح، مناسب سازى هزینه‌ها است، در ‏نتیجه درباره مواردی مانند نوع بیماری، معیارهای ورود به مراقبت در منزل با رویکردهای پزشکی و پرستاری، نوع و میزان ‏مراقبت، تجهیزات مورد نیاز، شرایط مراکز مراقبت در منزل، تعداد روزهایی که بیمار می‌تواند در منزل تحت پوشش باشد مورد ‏بررسی قرار گرفته است.‏ 

وی گفت: اجرایی شدن طرح مراقبت از بیماران خاص در منزل موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات به این قشر خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در سه استان کرمان، البرز و تهران اجرا شده و باعث بالا رفتن کیفیت ارایه خدمات به بیماران با بیماری‌های سخت و خاص شده است.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن این طرح همچنین با کاهش هزینه‌ها به میزان یک سوم برای این بیماران نیز همراه بوده است.

میرزابیگی افزود: این بیماران در مرحله‌ای هستند که نیازمند دریافت خدمات مراقبتی، تخصصی و ویژه هستند که این خدمات در منزل بسیار بهتر از بیمارستان به آن‌ها ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: این خدمات ضمن تامین آسایش و آرامش روانی برای بیماران همچنین موجب کاهش هزینه‌های اقامت در بیمارستان و رفت و آمد و کاهش ضریب اشغال تخت غیرضروری در بیمارستان‌ها نیز می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: مطالعات کارشناسی دقیقی در جهان در این زمینه انجام شده و در کشور ما نیز طی سه سال گذشته مواردی بررسی شده‌اند که نتیجه مشابه داشته است.

وی افزود: طی این مطالعات بالغ بر ۳۰ درصد بیماران بخش‌های آی‌سی‌یو و ویژه، تمام بیماران مزمن اعم از بیماران قلبی، بیماران تنفسی، مبتلایان به سرطان، دیابتی‌ها و غیره را می‌توان به جای بستری شدن به سمت استفاده از خدمات مراقبت در منزل آن هم با کیفیت بیشتر و قیمت کمتر هدایت کرد.

معاون سابق پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: حدود ۶۵ تا ۷۰ سال است که کشورهای اروپایی و غربی و بسیاری از کشورهای دنیا این کار را انجام می‌دهند و نتیجه‌های بسیار خوبی از اجرای این طرح، به ویژه در بعد شاخص‌های عدالت در سلامت و گسترش و تعمیق رفاه اجتماعی گرفته‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا