اخبار
کد خبر : 8729 ۱۳۹۸/۰۸/۰۶   ۱۹:۵۹:۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛
160 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت به دانشگاه

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیمه سلامت به دانشگاه 160 میلیارد تومان بدهی دارد که بیشترین مقدار بدهی است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: چون این بدهی به دانشگاه داده نشده است وقتی با توجه به نیازی که در استان وجود دارد و ما احداث مراکز درمانی را انجام می دهیم برخی فکر می کنند که از پول همکاران این کار انجام می گیرد در حالی که چنین نیست.

وی متذکر شد: بیمه سلامت باید بدهی خود را بپردازد تا ما مطالبات همکاران را تسویه کنیم.

آقازاده ادامه داد: اگر می خواهیم سیستم ارجاع درست شکل بگیرد باید تکلیف خیریه ها، شبه دولتی ها، دولتی ها و خصوصی ها روشن و بسته های ارائه خدمات و ارجاع به درستی تبیین شود وگرنه سیستم ارجاعی شکل نخواهد نگرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان آذربایجان غربی افتخاراتی را از نظر پزشکی دارد، تصریح کرد: از افتخارات ماست که اولین دانشکده طب مدرن در این استان توسط پروفسور کاکران راه اندازی شد و 16 نفر پزشک را تربیت کردند که این پزشکان در ارزروم، وان و تبریز به طبابت پرداختند و مظفرالدین شاه نیز پروانه پزشکی این افراد را امضاء می کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: اولین دانشکده پرستاری که یکصدمین سالگرد آن جشن گرفته شد در ارومیه بود، اولین خانه بهداشت نیز اینجا شکل گرفته که یکی از افتخارات کشور ما همین سیستم  PHCاست که توانستیم بر اساس این سیستم تا روستاهای دوردست دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خدمات ارائه بدهیم همچنین اولین ساختمان بیمه خدمات درمانی در کشور نیز در ارومیه خریداری شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا