Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8719 ۱۳۹۸/۰۸/۰۴   ۱۱:۵۸:۳۵

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد؛
ضرورت شناسایی سر منشا ورود فاضلاب شهری به اراضی کشاورزی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باید موانع و مشکلات برای ورود آلودگی فاضلاب شهری به اراضی کشاورزی از سرمنشا تولید تا زمین کشاورز احصا و شناسایی شود.

 به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در جلسه بررسی اراضی زراعی و باغی تحت آبیاری با فاضلاب خام و مخلوط که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: اگر مواردی از تخلف و آبیاری مزارع با فاضلاب مشاهده شود،  موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، در همه محصولاتی که ارزش غذایی دارند و در نهایت به مصرف انسان و دام می‌رسند استفاده از فاضلاب برای آبیاری ممنوع است.

جلیلی تاکید کرد: ورود فاضلاب خام و مخلوط به آب های کشاورزی و آبیاری برخی از مزارع با آب فاضلاب، از جمله چالش هایی است که سلامت سبد غذایی مردم را تهدید می کند و اقدام اساسی در این حوزه ضروری است.

جلیلی افزود: انهار کشاورزی باید از کانال های فاضلاب جدا شود و استفاده از پساب فاضلاب شهری در زمینه آبیاری درختان غیر مثمر و فضای سبز مشکلی ایجاد نمی کند اما استفاده از آن در ابیاری محصولات جالیزی و اراضی زراعی و باغی سلامت مردم را تهدید می کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا