اخبار
کد خبر : 871 ۱۳۹۴/۰۸/۰۴   

ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی استان در حوزه نانو

* هفته فناوری نانو در آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی استان در حوزه نانو تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده در جلسه ترویج و بکارگیری علوم نانو و هماهنگی برگزاری هفته نانو در استان که با حضور کارشناسان کارگروه ترویج و فرهنگسازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و جمعی از اساتید دانشگاهی و مدیران استانی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی زمینه و پتانسیل توسعه و ترویج و بکارگیری علوم نانو در حوزه های مختلف را دارد اما تاکنون به این موضوع چه در سطح ملی و چه استانی آنطور که باید و شاید توجه کافی نشده و لازم است با مشارکت پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و مدیران، نسبت به ارتقای توانمندی های استان در حوزه نانو اقدامات لازم صورت گیرد.

وی، بکارگیری و استفاده از علوم و فناوری نانو در حوزه های مختلف را مسیری برای رشد و توسعه پرشتاب تر استان دانست و افزود: با تکیه بر علوم و دانش نانو، می توان بصورت جهشی در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و سایر بخش ها، به پیشرفت و توسعه و ارتقای جایگاه استان در شاخص های توسعه دست پیدا کرد که برای تحقق این هدف، نیازمند مشارکت و همکاری پژوهشگران، محققین، شرکت های فناوری، دانشگاهها و مدیران و مسئولان استانی هستیم.

صفرزاده در ادامه به برگزاری هفته نانو در استان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این هفته، فرصتی برای ارائه دستاوردهای استانی در حوزه نانو و همچنین محلی برای تبادل و انتقال تجربه و همچنین آشناسازی مردم با پیشرفت های این حوزه است و انتظار می رود دستگاهها، شرکت ها، دانشگاهها و تمامی فعالین عرصه نانو، در برگزاری هرچه بهتر این هفته در استان مشارکت کنند.

سرپرست دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری هم در این جلسه گفت:آذربایجان غربی جزو شش استان پایلوت کشور است که مقرر شده در سالجاری در جهت استفاده و بکارگیری علوم نانو در بخش های آموزشی، پژوهشی و کاربردی در این استان اقدامات لازم صورت گیرد و برگزاری هفته نانو در استان نیز در همین راستا خواهد بود.

علی حاتمی زاده اضافه کرد: امید می رود با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین اساتید و مسئولان استانی، حرکتی که در حوزه نانو در استان شروع شده باعث شود که آذربایجان غربی به یکی از قطب های مطرح کشور در این حوزه تبدیل شود.

در این جلسه گزارشی در زمینه وضعیت استان آذربایجان غربی در حوزه نانو ارائه شد و حاضران نیز دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در رابطه با راهکارهای ارتقای توانمندی های استان در این حوزه مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا