اخبار
کد خبر : 8707 ۱۳۹۸/۰۸/۰۱   ۲۱:۳۲:۲۴

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:
تولید محتوای آموزشی در رسانه‌ها نیاز اصلی برای ساماندهی فضای مجازی است

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: محتوای آموزشی در رسانه‌ها نیاز اصلی ساماندهی فضای مجازی است و باید آموزش عمومی مردم در این فضا به محتوای رسانه‌ای تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: در آموزش عمومی نحوه حضور در فضای مجازی، مشکلات زیادی وجود دارد که فعالیت بیشتر رسانه ها در پرکردن این خلا اثرگذار است.

وی اضافه کرد: صدا و سیما و رسانهها باید با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و صاحبنظران این بخش، آموزشهای لازم را به صورت گسترده ارائه دهند.

وی بیان کرد: کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی در آذربایجان غربی راه اندازی شده که باید از افراد نخبه در این کارگروه استفاده شود تا ضمن افزایش اثرگذاری، مصوبات با استحکام بیشتر را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی تاکید کرد: گزارش نتیجه کار این کارگروه باید در شورای فرهنگ عمومی ارائه و بر اجرای آنها نظارت کامل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افراد متعهد و مومن نیز پای ثابت فضای مجازی در زمان حاضرباشند و مثل دوران دفاع مقدس نیازمند بسیج عمومی در این خصوص هستیم، ادامه داد: استفاده از ظرفیت این افراد در انتقال فرهنگ غنی اسلام در فضای مجازی اثرگذار است و ذکر مستحبی بعد از نماز این افراد باید ورود به فضای مجازی و گذاشتن پست های فرهنگی غنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: ادارات امکانات زیادی در راستای  فعالیت موثر در فضای مجازی دارند که نباید این امکانات مختص آن اداره باشد بلکه باید در اختیار افراد مختلف برای نقل و انتقال فرهنگ غنی اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: اتفاق نظر و مدیریت واحد در مباحث مربوط به فضای مجازی نتایج خوبی را رقم می زند و نباید در این خصوص جزیره‌ای عمل شود.

وی با اشاره به نشر برخی رفتارهای مستهجن با استفاده از بازی های رایانه ای طی سال های گذشته در آذربایجان‌غربی افزود: با افزایش آگاهی عمومی در خصوص این بازی ها و برخورد جدی با عرضه کنندگان، جلو گسترش استفاده از این بازی‌ها گرفته شد ولی پس از مدت کوتاهی، کار جدی در این خصوص صورت نگرفت که باید این امر دوباره از سرگرفته شود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: باید شبکه ملی اطلاعات که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، به عنوان مطالبه اعضای شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی پیش مسئولان کشوری مطرح شود.

وی با تسلیت ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد: زیارت از بعید به صورت سراسری در آذربایجان‌غربی برگزار می شود که مردم با حضور پرشور در آیین قرائت این زیارت، می توانند از برکات آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه پیاده روی رضوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت این استان باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند تا از قافله عقب نیفتیم.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت بی نظیر به شمار می رود، گفت: این فضا تهدیدهای زیادی نیز در صورت مدیریت نکردن به دنبال دارد که بی اعتمادی، یاس و ناامیدی و شایعه پراکنی به ویژه در خصوص مباحث دینی از جمله این تهدیدهاست.

محمدحسن جوادی افزود: در مقابل پیام رسان‌های بیگانه که بسیار قوی و اثرگذار است، وظیفه اصلی مسئولان باید حمایت از پیام رسان‌های داخلی باشد.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز، استفاده از فضای مجازی قابل انکار نیست و باید با تکیه بر فرهنگ قدرتمند اسلام از این ابزار کارآمد در راستای انتقال ارزش‌ها و اصول استفاده کرد.

تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان مطالبه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی از مسئولان کشوری به تصویب رسید.

در این جلسه در خصوص پنج گذر فرهنگ و هنر آذربایجان‌غربی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا، این پنج گذر شامل مدرسه 22 بهمن، سه گنبد، مسجد جامع، پردیس دانشگاه ارومیه و روستای آده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا