اخبار
کد خبر : 8690 ۱۳۹۸/۰۷/۲۸   ۲۰:۵۱:۰۳

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
دمای هوای آذربایجان غربی کاهش می یابد

 

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش سه الی پنج درجه ای دمای هوای استان طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، مهدی صابری در گفتگویی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته بارش باران در استان بارش باران پیش بینی می شود افزود: امروز در استان هوا نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی افزایش باد با احتمال بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها بیانگر تداوم بارش‌های متناوب تا روز سه‌شنبه و بارش‌های پراکنده تا آخر هفته است، در آذربایجان‌غربی  میانگین بارش‌های سالانه ۴۵۰ میلی‌متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است؛ بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال در این استان وجود دارد.

صابری مجموع بارندگی ۲۴ ساعته در شهرها و ایستگاههای هواشناسی استان را سردشت ۹.۱، شاهین دژ ۲، پیرانشهر ۱.۷، میاندوآب ۰.۹، بوکان، ۰.۳ اشنویه ۰.۳، مهاباد ۰.۲، تکاب ۰.۲ و نقده ۰.۱ میلیمتر گزارش شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سردشت با چهار میلیمتر بارش پرباران‌ترین شهر استان در روز گذشته بود گفت: بارش‌ها طی روز گذشته در جنوب استان آغاز شد و به تدریج به کل استان گسترش می‌یابد.

*اجرای کامل قانون ۳ درصد استخدام ها حق قانونی جامعه معلولان است

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جامعه معلولین بویژه نابینایان خواستار اجرای کامل قانون ۳ درصد استخدام ها در دستگاههای دولتی هستند گفت: این موضوع علاوه بر اینکه حق قانونی این افراد است، سازمان بهزیستی نیز از دستگاههای مربوطه به طور جدی پیگیری می کند.

به گزارش نای قلم، سعید فریور به احساس مسئولیت بالای نابینایان در امورات محوله اشاره کرد و افزود: توانمندی نابینایان در اجرای فعالیت های محوله قابل ستایش است.

وی حل مشکلات این قشر از جامعه را مستلزم اهتمامی جدی و همگانی با رویکردهای فرهنگی و حمایتی دانست.

*ساخت و بهره برداری از ۵۱ پروژه نگهداری ابنیه فنی راه ها در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ساخت و بهره برداری ۵۱ پروژه نگهداری ابنیه فنی راه ها در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری در گفتگویی اظهار کرد: از ۵۱ پروژه مربوط به بخش نگهداری ابنیه فنی راهها هم اکنون هشت پروژه به اتمام رسیده و ۳۴ پروژه در حال فعالیت و بقیه پروژه ها یا در مرحله عقد قرارداد و یا در مراحل تحویل زمین و اعمال ماده ۴۶ قرار دارند.

وی با اشاره به مهمترین پروژه های نگهداری ابنیه فنی راهها در ارومیه افزود: در شهرستان ارومیه، ۱۸ پروژه نگهداری ابنیه فنی راه ها در حال بررسی است که از این تعداد ۱۱ پروژه شامل طراحی و مطالعه پل نوی - ژاراژی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تعمیرات دو دستگاه پل شریف آباد واقع در گردنه قوشچی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پل گلستانه با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و تعمیرات پل غفاربهی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال و ۴ پروژه از جمله ساخت پل هاشم آباد، بهسازی راهدارخانه و آشیانه ماشین آلات راژان به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا