اخبار
کد خبر : 8684 ۱۳۹۸/۰۷/۲۸   ۲۰:۱۸:۲۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
نخستین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در ارومیه برگزار می شود

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نخستین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی با حضور شعرای جوان کشور به زبان ترکی آذری برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره ملی با هدف تشویق جوانان برای سرودن آثار ادبی قوی، به نمتایش گذاشتن توانایی های جوانان آذری زبان، نهادینه کردن و ریشه دار کردن پیام عاشورا و فراهم کردن فرصتی برای اتصال استعداد های جوانان در زمینه شعر آئینی و عاشورایی برگزار می شود.

وی افزود: 266 اثر از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، قزوین، زنجان، اردبیل و البرز به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

خدایاری تصریح کرد: این جشنواره در 2 بخش برگزار می شود که بخش نخست آن برای عامه مردم خواهد بود و هدف آن بیان پیام عاشورا در لا به لای اشعار است.

وی اضافه کرد: بخش دوم کنگره ملی شعر جوان عشاورایی به بخش وِیژه اختصاص خواهد یافت که به رشادت های جوانان کربلا و نقش جوانان در واقعه عاشورا اشاره خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 92 اثر به عنوان آثار برگزیده به مرحله نهایی این کنگره راه یافته اند که در پایان به شش اثر برتر جوایز نفیسی اعطا می شود.

این مسئول افزود: سپاه شهدای استان، استانداری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه و بسیج رسانه استان همکاری های ارزنده ای را برای بهتر برگزار شدن این کنگره ملی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته اند.

خدایاری در خاتمه خاطرنشان کرد: نخستین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی، (یکم آبان ) ساعت 9 صبح در محل تالار شمس ارومیه برگزار می شود.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا