اخبار
کد خبر : 8681 ۱۳۹۸/۰۷/۲۷   ۱۱:۴۵:۳۲

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی:
موازی کاری باعث عقب ماندگی توسعه استان می شود

 

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: موازی کاری و عملکرد جزیره ای بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات باعث عقب ماندگی توسعه استان در این بخش می شود.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در بازدید از مرکز نوآوری پردیس دانشگاه ارومیه، به زیرساخت های مناسب استان در بخش ارتباطات اشاره و عنوان کرد: عملکرد جزیره ای مانع ایجاد بستر هم افزایی و هماهنگی در پیشبرد اهداف مشترک می شود و این بزرگترین مانع در توسعه بخش حوزه فناوری اطلاعات استان است.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در دستگاه ها، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری، مراکز رشد و بخش خصوصی استان اضافه کرد: با همکاری و تجمیع ظرفیت ها می توان در توسعه بخش فناوری اطلاعات که خود باعث رشد فزاینده سایر بخش ها است، موثر واقع شد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی هم با اشاره به جلوگیری از موازی کاری ها در سیستم های دولتی اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری استان با دستگاه های مختلف وارد فاز تعامل شده و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته است.

علی محمد نیکبخت با اشاره به اینکه لازمه توسعه در وضعیت کنونی هم افزایی است، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه فناوری در استان آذربایجان غربی وضعیت روبه رشدی داریم.

در ادامه در خصوص توسعه فناوری اطلاعات استان، گسترش کسب و کارهای نوپا و حمایت از این شرکت ها و نحوه بهرمندی از طرح های ایران نوآفرین و کارفا بحث و گفتگو و زمینه های همکاری مشترک در برگزاری کارگاه های آموزشی، رویدادها و تعیین اولویت ها و ضروریات پژوهش در فناوری اطلاعات بحث و بررسی شد.

در این دیدار مقرر شد با عقد تفاهم نامه مشترک بین پارک علم و فناوری، اداره کل ارتباطات استان، مرکز آپا در خصوص ایجاد بستر حمایت از استارت آپ ها و هسته های منتخب استان مستقر در این مرکز فراهم شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا