اخبار
کد خبر : 8674 ۱۳۹۸/۰۷/۲۶   ۲۰:۱۹:۱۱

از کلاهبرداران بیش از قطع یارانه ها بترسید!
پیامک قطع یارانه، ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی

 

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: اگر شهروندان پیامکی در خصوص قطع یارانه شان را از سر شماره ای بدون Yarane دریافت کردند موضوع را به پلیس اطلاع دهند و از دادن اطلاعات به افراد ناشناس پرهیز کنند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ دوم کاراگاه اکبر نصرتی در گفتگویی در خصوص ارسال پیامک قطع یارانه، ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتیپیامک مبنی بر قطع شدن یارانه و هدایت آنان به لینک‌ها و صفحات جعلی طراحی شده توسط کلاهبرداران سایبری در روز‌های اخیر هشدار داد.

او گفت: شهروندان عزیز مراقب باشند کلاهبرداران با سوء استفاده از اخبار در خصوص قطع شدن یارانه‌ها اقدام به طراحی سایت‌های جعلی فیشینگ و ارسال پیامک‌های متفاوت برای بدست آوردن اطلاعات بانکی افراد استفاده می‌کنند.

نصرتی بیان کرد: در هنگام حذف یارانه شهروندان دقت کنند پیامکی که به منظور پیگیری و اعلام اعتراض برای سرپرست خانوار ارسال می شود با هیچ شماره تلفنی نبوده و تنها با سربرگ yarane معتبر است لذا مراقب باشید با هر شماره تلفنی با شما تماس یا پیامک ارسال شود قطعا کلاهبرداری است.

او به هموطنان توصیه کرد: در صورت دریافت هرگونه پیامک در خصوص یارانه، موضوع را از طریق مراجع معتبر پیگیری کرده و از ثبت اطلاعات شخصی و بانکی خود در فضای مجازی و لینک‌های ارسالی جعلی خودداری کنند.

 رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اضافه کرد: اطلاعات خانوار خود را در اختیار افراد غیر نگذاشته و به هنگام تکمیل فرم‌های اینترنتی از اصالت آدرس سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.

 وی گفت: شهروندان همچنین از ذخیره کردن اطلاعات کارت بانکی و یا اینترنت بانک خود بر روی مرورگر سیستم‌هایی که به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند خودداری کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا