اخبار
کد خبر : 8669 ۱۳۹۸/۰۷/۲۴   ۲۳:۰۴:۴۷

در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه مطرح شد؛
سطح سواد در روستاها پائین است/ ضرورت راه اندازی کتابخانه های خصوصی در ارومیه

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: راه اندازی کتابخانه های خصوصی در سطح شهر ارومیه ضروری است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در راستای حمایت از کتابخانه های عمومی و نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی باید کتابخانه های خصوصی نیز در کنار کتابخانه های عمومی ساخته شود.

وی با تاکید به اینکه باید تلاش شود تا میزان مطالعات مردم افزایش یابد، اضافه کرد: امروز با توجه به حجم و هجوم فضای مجازی در بین خانواده ها و جوانان متاسفانه میزان مطالعات کشوری کاهش یافته است و لذا مسئولان فرهنگی باید در راستای افزایش آن مطالعات و تدابیر لازم را انجام دهند.

خلیل پور اذعان داشت: مدیریت شهری همیشه در جهت ترویج فرهنگ کتاب و توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی از کتابخانه های عمومی استان حمایت کرده و خواهد کرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و خانواده رواج داده شود و این امر محقق نخواهد یافت مگر با یکدلی و مسئولیت پذیری مسئولان فرهنگی.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: امروز با توجه به گذشت سال های متوالی متاسفانه بسیاری از کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی کهنه شده اند که باید از کتاب های تازه استفاده شود، لذا باید به فکر بروزرسانی و تازه سازی کتاب ها باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و کتابخانه های عمومی استان می تواند میزان توجه به فرهنگ کتاب، کتابخوانی، ساخت، تجهیز و تشویق مردم به فرهنگ کتابخوانی و نیز مقابله با تهاجمات فرهنگی افزایش یابد.

* فرهنگ کتابخوانی؛ یکی از شاخصه های فرهنگ در جامعه

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: امروز یکی از شاخصه های فرهنگ در جامعه، فرهنگ کتابخوانی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 عبدالرحمن نقشین افزود: سطح فرهنگ کتابخوانی در جامعه کاهش یافته است و این موضوع می تواند برای جامعه افت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز با توجه به کمبود امکانات در روستاها میزان سطح سواد پائین است و جای نگرانی دارد و لذا مسئولان فرهنگی و اجتماعی باید توجهات لازم و بیشتری به این مناطق داشته باشند.

 عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: قیمت بالای کتاب ها و نبود کتاب در مساجد و مدارس موجب کاهش استقبال از کتابخوانی شده است.

وی با تاکید به اینکه ایجاد کتابخانه های عمومی و خصوصی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار باید انجام شود، اذعان کرد: صدا و سیما و مطبوعات نقش مهمی می توانند در فرهنگ سازی کتابخوانی داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا