اخبار
کد خبر : 8667 ۱۳۹۸/۰۷/۲۳   ۲۳:۰۲:۱۷

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:
توسعه شهری بدون جذب سرمایه گذار امکان پذیر نیست

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه توسعه شهری را بدون جذب سرمایه گذار امکان پذیر نداست.

به گزارش نای قلم، حسین پناهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه گذاری در شهر ما یکی از اولویت های شورای دور چهارم و پنجم است.

وی با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری اتمام پروژه های نیمه تمام است، افزود: پروژه امام را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار شهر، با معرفی سرمایه گذاران جدید انجام خواهیم داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: به منظور جذب سرمایه گذار، کمیسیونی تشکیل شده است که رویکرد قابل قبولی دارد.

پناهی با ذکر اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه با وجود اینکه در زمینه سرمایه گذاری کارنامه قابل قبولی نداشتیم اما عملکرد قابل قبولی در این زمینه داریم، تصریح کرد: در حال حاضر چندین سرمایه گذار مستعد پای کار هستند که در صدد هستیم چند پروژه اولویت دار شهر ارومیه را به آنها معرفی کنیم تا این پروژه‌ها به پایان برسند.

وی به پروژه های در دست اقدام اشاره و اظهار کرد: پروژه پل غیرهمسطح آذربایجان، پروژه پارک ساحلی، یادمان شهید باکری، پروژه امام، تراموای شهری، نوسازی و بهسازی حمل و نقل شهری و … جزو پروژه های کلان ما هستند که باید به سرانجام برسانیم.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه پروژه سیتادیوم در آذرماه سال جاری افتتاح می شود که مساحت کل آن ۲۵۰ هزار مترمربع بوده و از پروژه های عظیم شهری است، پروژه اوریاد پیشرفت خوبی دارد طبقات تجاری به مراحل اجرایی نزدیک می شود و مسکونی ها نیز در حال اتمام است، پروژه شهربازی مدرن ما از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی در عین حال متذکر شد: تا پروژه‌های نیمه تمام به سر منزل مقصود نرسند کلنگ جدیدی به زمین نمی‌خورد.

پناهی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از مسائل مطرح و نیازمند توجه شهر ارومیه بحث ناوگان و حمل و نقل شهری است که نقش ویترین شهری را ایفا می‌کنند لذا باید نوسازی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه توضیح داد: نوسازی در تاکسیرانی اتفاق افتاده است اما در بخش اتوبوسرانی با وجود انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه تنها ۱۴ دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل شهری نشد.

به گفته وی تراموای شهری کمک خوبی به حمل و نقل شهری می‌کند پیاده سازی و فرهنگ دوچرخه سواری نیز می‌تواند به مرتفع سازی  ین مشکل کمک کند اما این راهکارها تا به امروز با مانع مواجه شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه، همچنین در خصوص حمایت از تیم نود ارومیه، خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از والیبال یکی از مسائل اساسی و اولویت های شوراست چراکه والیبال برند ارومیه است و سعی داریم با تمام وجود از آن دفاع کنیم.

پناهی تصریح کرد: علی رغم اینکه همه ساله حداقل 12 میلیارد بودجه به والیبال اختصاص می‌دهیم امسال 15 میلیارد اعتبار را برای والیبال در نظر گرفتیم که از این بودجه 3 میلیارد آن برای مسابقات جهانی والیبال هزینه شد که میزبان بودیم.

وی در خصوص مشکلات مناطق حاشیه نشین نیز اظهار کرد: بخش عمده مناطق کم برخوردار شهر ارومیه ساخت و ساز غیر مجاز انجام داده و منزل گزیده‌اند و باید برای حل این موضوع خدمات درست و منطقی انجام گیرد که توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه شهری از جمله اقدامات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه حاشیه نشینی در کل دنیا مرسوم است و ما قائل به یکسانی همه شهروندان هستیم، اذعان کرد: باید با مدیریت منطقی طرحی نو در مناطق حاشیه نشین در اندازیم و ساکنان مناطق کم برخوردار را در جای مشخصی تجمیع کنیم تا بتوانند از امکانات تفریحی، فرهنگی و امکانات از این دست بهره‌مند شوند.

پناهی افزود: شهرداری در صدد ارائه خدمات به شهروندان حاشیه نشین است چرا که هیچ تفاوتی میان شهروندان از لحاظ منطقه سکونت وجود ندارد.

به گفته وی ایجاد فضای سبز، مسجد و مدرسه و سایر امکانات نیز در مناطقی که وجود ندارد در اولویت اقدامات شهرداری است.

وی با اشاره به اولویت نامگذاری در معابر و خیابان های شهر به استفاده از نام شهدا گفت: اولویت اصلی و اساسی شورای شهر در استفاده از اسامی شهدا برای معابر و کوچه و خیابان ها بوده و سعی داریم تا به این طریق یاد و نام و رشادت های شهدا را زنده نگه داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: درج اسامی قدیمی محلات در کنار اسامی جدید در دور چهارم شورا تصویب شد که بخشی در دور چهارم عملیاتی و بخشی دیگر در دور پنجم اجرایی شد، با اینحال ساماندهی مجدد در نامگذاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا