اخبار
کد خبر : 866 ۱۳۹۴/۰۸/۰۳   

عزم دولت برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است

* دستگاه های اجرایی استان، تحقق اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتر دنبال کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: عزم دولت برای کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت و سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش نای قلم، سومین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس این ستاد، نماینده وزیر و مدیرکل دارایی و مدیران کل و سایر اعضای این ستاد، به منظور بررسی گزارش وصول شش ماهه درآمدهای استانی سال 94، ارائه گزارش درآمدهای مالیاتی و گمرکی، بررسی مؤلفه های تاثیرگذار در وصول درآمد و پیش بینی درآمدهای استان در سال 95 در سالن جلسات حوزه استاندار تشکیل شد.

قربانعلی سعادت خواستار پیش بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای رشد و توسعه استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شده و تحقق خودکفایی و تأمین هزینه‌های استان را منوط به افزایش درآمدهای استان برای بهبود و اصلاح زیرساخت های مورد نیاز توسعه دانست.

وی با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی استان، تحقق اقتصاد مقاومتی و سیستم درآمد و هزینه را با جدیت بیشتر دنبال کنند، افزود: برای این منظور لازم است علاوه بر ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، ایجاد مشوق‌های جدید برای تولید و سرمایه‌گذاری و شفافیت در داد و ستدها و فعالیت های اقتصادی، از ظرفیت های درآمدی استان استفاده شود.

ناصر حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی نیز به تشریح روند پیش‌بینی درآمدهای استانی برای سال 95 پرداخت و اظهار کرد: پیش‌بینی درآمدهای سال 95  با مشارکت دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان، بر اساس رتبه کشوری استان، رشد عملکرد وصول درآمدها و درصد تحقق ارقام مندرج در قانون بودجه و ظرفیت و توان دستگاه‌های اجرائی برای کسب درآمد صورت گرفته است.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت وصول درآمدهای استان، با تشریح عملکرد وصول درآمدها، گفت: میزان وصول درآمدهای مزبوردر شش ماهه نخست سال جاری معادل 3857 میلیارد ریال بوده که از این میزان بالغ بر 3170 میلیارد ریال از محل درآمدهای استانی و 686 میلیارد ریال از محل درآمدهای ملی می‌باشد.

داود غفارپور اظهار داشت: ارقام مصوب درآمدهای ملی در پیوست شماره 5 قانون بودجه مشخص نبوده و در دسترس دبیرخانه نمی‌باشد و با عنایت به بخشی از وظایف ستاد تجهیز درآمد استان مبنی بر پیشنهاد بهبود روش‌های کسب درآمد استان‌ها در چارچوب قوانین، دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان، 2 پیشنهاد را بصورت مکتوب، در راستای تعیین سهم درآمدهای ملی و به منظور درج در پیوست های قانون بودجه، به معاونت نظارت مالی و خزانه داری‌کل ارسال نموده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی در قسمتی از گزارش خود، به مقایسه ارقام مصوب و عملکرد منابع درآمدی به تفکیک استان‌های کشور طی سالهای 93-1392پرداخت.

در ادامه جلسه، مدیرکل امورمالیاتی هم به تشریح وضعیت وصولی درآمدهای مالیاتی در 6 ماهه نخست سال جاری پرداخته و گفت: میزان وصول درآمدهاي مالياتي با سهم 83.5 درصد، معادل 2648 ميليارد ريال مي‌باشد كه از اين رقم، معادل 1846 ميليارد ريال از محل درآمد مالياتهاي مستقيم و 802 ميليارد ريال از محل درآمد مالياتهاي غيرمستقيم مي‌باشد.

یعقوب مزرعه‌لی افزود: مالياتهاي مستقيم با 97 درصد تحقق، از 21 درصد رشد و درآمد مالياتهاي غيرمستقيم با 61 درصد تحقق،از 30درصد رشد، نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار مي باشد.

وی با اشاره به افزایش تعامل بین مؤدیان و اداره‌کل مالیاتی به ارائه توضیحات مبسوطی در خصوص بررسی دقیق و شناسائی 9870پرونده مالیاتی پرداخت.

در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان علاوه بر تصویب رشد 12.6 درصدی پیش بینی درآمدهای عمومی دولت در سال 95 نسبت به سال جاری بر پیش بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان تأکید شد.

همچنین در این جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرايي و اعضای ستاد  به بحث و تبادل نظر در رابطه با وضعیت وصول درآمدهای دولتی و ارایه راهکارهای لازم برای افزایش درآمدهای استان پرداخته و رقم پیش‌بینی درآمدهای عمومی برای سال 95، با رشد 12.6 درصدی نسبت به سالجاری، تصویب شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا