Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8658 ۱۳۹۸/۰۷/۲۲   ۲۱:۲۱:۵۴

در آذربایجان غربی؛
نرخ خرید حمایتی سیب صنعتی برای حمایت از باغداران 800 تومان اعلام شد

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نرخ خرید حمایتی سیب صنعتی (درجه۳) برای حمایت از باغداران کشور به همت استاندارآذربایجان غربی و با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی استان، در کمیسیون تنظیم بازار کشور 800 تومان تصویب و اجرای آن به زودی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور آغاز می شود.

 به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار کشور سیب صنعتی به ازای هر کیلو 800 تومان از باغداران خریداری می شود و در این راستا مذاکره و هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: پیش از این طی توافق صورت گرفته با کارخانجات کنسانتره استان مقرر شده بود که کارخانجات تا زمان متعادل شدن قیمت، سیب صنعتی را به ازای هر کیلو حداقل 600 تومان از کشاورزان خریداری کنند که متاسفانه این امر توسط کارخانجات رعایت نگردید و کاهش قیمت خرید توسط پیمانکاران کارخانجات منجر به ورود دولت برای خرید حمایتی شد که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌ کننده منتهی می‌شود.

جلیلی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شود که از این میزان در حدود ۳۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی می‌رسد.

وی همچنین ادامه داد: این میزان سیب قابلیت صادرات نداشته و باید در صنایع تبدیلی به صورت کنسانتره و آبمیوه تبدیل وبرای صادرات در نظر گرفته شود .

جلیلی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی قطب اول تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد:  سالانه در حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول تولیدی به صورت تازه‌خوری مصرف و یا در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی می‌شود که برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با همراهی کارگروه‌ تنظیم بازار بتوان نسبت به تعدیل قیمت این محصول در بازار به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گام برداشت.

در روزهای اخیر قیمت سیب درختی درجه ۳ توسط واحدهای صنابع تبدیلی کاهش و به کمتر از ۵۰۰ تومان در هر کیلو رسیده بود که این رقم کفاف هزینه های بالای تولید و معیشت باغداران را نمی داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا