اخبار
کد خبر : 8654 ۱۳۹۸/۰۷/۲۱   ۲۱:۵۴:۵۰

دیدگاه؛
به دنبال نفع جمعي باشیم

 

انتخابات يکي از عرصه‌هاي ابراز وجود ملت و تشکل‌هاي سياسي در امر تعيين سرنوشت و مشارکت در اداره امور است و از اين عرصه نبايد قهر يا رويگرداني کرد.

برگزاري انتخابات با مشارکت گسترده همه اقشار مردم، اهميت داشته و دارد زيرا مشارکت در اين امر سياسي موجب حمايت از نظام و کشور مي‌شود، اما حضور گسترده و مشارکت حداکثري مردم و جناح‌هاي سياسي در انتخابات منوط به اين است که همه مردم و جناح‌هاي مختلف در انتخابات نامزدهاي مدنظر خود را داشته باشند. اگر مردم از حضور در انتخابات محروم شوند يا علاقه به حضور کم شود تمامي کشور ضرر خواهد کرد.

مسئولان بايد از همه تجربه‌هاي گذشته استفاده کنند و در امر بررسي صلاحيت‌ها با عمل به مر قانون نشان دهند که در راستاي جذب حداکثري مردم به انتخابات گام برمي‌دارند تا سلايق موجود و کساني که قانون اساسي را قبول دارند و دوست دارند کشور پيشرفت کند در انتخابات شرکت کنند.

بسياري دغدغه متعالي شدن نظام را دارند و برايشان مهم است که ملت از رفاه، آسايش، دانش و معنويت بيشتر برخوردار شوند اگر اين افراد بتوانند به عنوان کانديدا يا راي دهنده در عرصه انتخابات آزاد حاضر شوند بي‌شک رقابت جانانه‌اي در انتخابات صورت خواهد گرفت و نفع همگاني آن را شاهد خواهيم بود. اگر انتخابات به صورت رقابتي و با شرايط منصفانه برگزار شود قطعا پيشرفت و توسعه کشور، ملت و نظام فراهم مي‌شود.

در شرايطي که اکنون کشور در آن قرار گرفته است بايد به دنبال نفع جمعي بود. پيش از اين اصلاح‌طلبان مذاکره و رايزني داشته‌اند و اکنون نيز بايد پيگيري کنند تا بتوانند به نتيجه مطلوب برسند.

در حال حاضر شرايط کشور با گذشته فرق کرده و کشور در شرايط سختي قرار گرفته است که نياز به کمک تمامي اقشار و احزاب براي بهبود شرايط وجود دارد؛ بنابراين همه بايد به برگزاري انتخابات با مشارکت حداکثري کمک کنند.

از مسئولان انتظار مي‌رود که شرايط را براي حضور حداکثري مردم در انتخابات فراهم کنند و از طرفي نبايد خيلي زياد بر بحث شرط و شروط تاکيد کرد. در حالي که بايد رايزني را به صورت جدي پيگير باشيم و با تصميم‌گيران و کساني که در انتخابات تاثيرگذار هستند و بخش نظارتي را در اختيار دارند، رايزني و نگراني‌هاي هر دو گروه را کمتر کنيم. همچنين بايد از هم‌اکنون به ملت پيام دهيم و به آنها منعکس کنيم که ما در انتخابات شرکت مي‌کنيم.

علی نمازی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا