اخبار
کد خبر : 8650 ۱۳۹۸/۰۷/۲۰   ۲۱:۲۹:۰۰

مدیر کل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضائیه:
تعداد دفاتر خدمات الکترونیک در آذربایجان غربی افزایش می یابد

 

مدیر کل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضائیه گفت: 700 دفتر خدمات الکترونیک راه اندازی شده و تا پایان سال بیش از 700 دفتر دیگر در کشور راه اندازی می شود که این امر گام مهم در الکترونیکی شدن قوه قضائیه در سراسر کشور است.

سیدحمید نجم آبادی در همایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان اظهار کرد: شفاف  سازی فرآیندهای رسیدگی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده و رفع موانع اداری و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی از جمله مزایای بهره مندی از خدمات الکترونیک قضایی هستند.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته به بیش از 150 هزار نفر خدمات الکترونیکی قضایی ارائه شده که با این طرح 100 میلیارد تومان صرفه جویی در موضوع رسیدگی به پرونده های قضایی صورت گرفته است .

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم گفت: الکترونیکی شدن قوه قضائیه، نظارت، ارزیابی و رسیدگی قضایی را تسهیل می کند .

علی اکبر گروسی استفاده از فضای مجازی در زمینه های مختلف قضایی موجب سهولت در نظارت، ارزیابی و رسیدگی قضایی به پرونده ها شده است که یکی از نتایج مثبت آن کاهش میزان مراجعات به دستگاه قضایی و ابلاغ الکترونیکی قراردادهای قضایی است .

وی در ادامه صحبت های خود بیان داشت: 25 هزار خدمت قضایی در شش ماهه اول سال جاری از طریق خدمات الکترونیک قضایی به مردم ارائه شده که قطعا در امور کلی جامعه و خصوصا مراجعین این امر تاثیر مثبت و مطلوبی داشته است چرا که هم بسیاری از هزینه ها را کاهش داده است و هم از هدررفت اوقات مراجعین جلوگیری کرده است .

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بکارگیری ابزارهای لازم در تحول قوه قضائیه تصریح کرد که الکترونیکی شدن رسیدگی ها در سند تحول دستگاه قضایی استان جایگاه ویژه ای خواهد داشت و تلاش مسئولان عالی قضایی کشور الکترونیکی کردن کلیه مراحل رسیدگی و محاکمه است .

این مقام قضایی افزود: یکی از بارزترین کارکردهای الکترونیکی شدن امور، مقابله با فساد و جلوگیری از اطاله دادرسی است، چنانچه تحولات در زمینه فناوری به صورت مطلوب و بهینه و با برنامه ریزی دقیق باشد آثار و نتایج خوبی در جامعه خواهد داشت .

در این جلسه حجت قلی زاده سرپرست معاونت آمارو فناوری اطلاعات دادگستری استان با خیر مقدم و خوش آمدگویی به مهمانان گزارشی جامع از عملکرد این معاونت ارائه کرد.

شایان ذکر است در پایان این همایش از سه دفتر خدمات نمونه تقدیر به عمل آمد .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا