اخبار
کد خبر : 865 ۱۳۹۴/۰۸/۰۳   

اجرای ساخت خانه محله در سکونتگاه های غیررسمی آذربایجان غربی

*ساخت خانه محله با مشارکت شهرداری ها از طریق واگذاری زمین در حال اجراست

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان از اجرای ساخت خانه محله در سکونتگاه های غیررسمی شهرهای ارومیه، بوکان، خوی، مهاباد و میاندوآب خبر داد.

به گزارش نای قلم، رسول عطایی امروز در نشست مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: ساخت خانه محله با مشارکت شهرداری ها از طریق واگذاری زمین در حال اجراست.

وی با بیان اینکه توانمندسازی محلات هدف سکونتگاه های غیررسمی، یکی از اصلی ترین برنامه های کاری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران است، افزود: این طرح ها با حمایت مالی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اجرا می شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: پروژه های ساخت کتابخانه عمومی در شهر خوی، مدرسه 12 کلاسه در شهر ارومیه و ساخت سالن سرپوشیده ورزرشی در شهر مهاباد را می توان از مهمترین طرح های عمران و بهسازی شهری استان برشمرد.

عطایی با تاکید بر این پروژه ها با هدف توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اجرا می شود، افزود: تهیه و اجرای طرح بازآفرینی شهر پیرانشهر با محوریت تهیه سندچارچوب برنامه ریزی برای محدوده ها و محلات را از دیگر پروژه هاست.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: پنج طرح عمرانی و بهسازی شهری با حمایت مالی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در آذربایجان غربی اجرا می شود.

وی، پیشرفت اجرای طرح ساخت مدرسه 12 کلاسه در شهر ارومیه را 65 درصد اعلام کرد و گفت: روند احداث کتابخانه عمومی در شهر خوی نیز با 70 درصد پیشرفت اجرایی به مرحله نازک کاری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این نشست درباره وضعیت، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دو سال گذشته، گفت: در دو بخش تئوری و اجرایی احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

خلیل محبت خواه یادآور شد: سیاست‌گذاری، هوشمندسازی و توسعه و ارتقای دارایی‌ها با رویکرد ظرفیت‌سازی محرک اصلی برنامه‌های بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا