اخبار
کد خبر : 8637 ۱۳۹۸/۰۷/۱۸   ۱۰:۲۶:۰۳

نماینده مردم سلماس در مجلس:
کسب قدرت اقتصادی می تواند منجر به فتح بازارهای جهانی شود

 

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: کسب قدرت اقتصادی می تواند منجر به فتح بازارهای جهانی شود از این رو جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نیازمند تقویت دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش نای قلم، شهروز برزگر کلشانی در گفتگویی در خصوص اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی از سوی کشورمان، افزود: در گذشته همواره کارشناسان اعتقاد داشتند که از طریق مذاکرات سیاسی می توان به اهداف چند جانبه دست یافت اما امروزه ابعاد دیگر دیپلماسی مانند بعد اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای حاکم بر جهان طوری تغییر کرده که کشورها برای حفظ منافع اقتصادی نیازمند گفتگوهای مستمر هستند، اظهار کرد: بر این اساس امروزه مشاهده می شود که مناسبات اقتصادی نیز در روابط سیاسی تاثیرگذار است و رشد و توسعه اقتصادی کشورها در پیشبرد اهداف بلندمدت آنها موثر است.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا فشارهای بین‌المللی خود را از طریق تحریم‌های اقتصادی اعمال می کنند، تصریح کرد: بنابراین برای مقابله با تهدیدات و همچنین خنثی سازی آنها باید به تقویت دیپلماسی اقتصادی بپردازیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که امروزه دستگاه دیپلماسی کشورمان از معاونت اقتصادی برخوردار است که برای تقویت آن نیاز به توجه بیشتر مسئولان به این بخش است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا