اخبار
کد خبر : 8634 ۱۳۹۸/۰۷/۱۸   ۰۹:۵۸:۱۲

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد؛
توجه ویژه دولت به ارتقای شاخص‌های درمانی در آذربایجان غربی

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه مراکز درمانی آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید معادل حدود ۳۰ سال قبل از آن است و این امر توجه ویژه دولت به ارتقای شاخص‌های درمانی به ویژه در مناطقی نظیر این استان را نشان می‌دهد.

به گزارش نای قلم، ایرج حریرچی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت توسعه قابل توجهی در مراکز بهداشتی، مراکز بستری اعم از بیمارستان یا درمان سرپایی و کلینیک‌های ویژه در آذربایجان غربی صورت گرفته است و امیدواریم با ادامه این روند و اتمام طرح های در دست اجرا، بیش از ۹۵ درصد بیماران بومی در خود استان درمان شوند و احتیاجی به حضور این افراد در خارج از استان نباشد.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه صورت گرفته در راستای احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی زنان ارومیه، اضافه کرد: این بیمارستان با سرعت بسیار خوب و کیفیت بالا در حال احداث است و ۹۵ درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران نیز از چنین کیفیتی برخوردار نیست.

حریرچی بیان کرد: امکانات این بیمارستان از جمله تعداد اتاق عمل، تخت های آی سی یو، اتاق‎های تک نفره زایمان و همچنین پد بالگرد که در پشت بام این مرکز درمانی طراحی شده، در شمال‌غرب کشور بی نظیر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تعجب از پیشرفت ۸۹ درصدی این طرح در حدود ۲ سال، ادامه داد: این پروژه از مرداد سال ۱۳۹۶ شروع شد و سرعت ساخت آن قابل مقایسه با دیگر مراکز درمانی در کشور نیست.

حریرچی گفت: متوسط سرعت ساخت بیمارستان‌‏های بالاتر از ۲۰۰ تختخواب در کشور طی دهه گذشته، هشت سال بوده است در حالی که این بیمارستان در طی ۲.۵ سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد که بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی زنان ارومیه تا دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بیمارستان جامع زنان ارومیه که در خیابان حسنی این شهر واقع است، با ۳۰ هزار مترمربع زیربنا و ۳۰۰ تختخواب در حدود ۲۶ ماه پیش کلید خورد و اکنون بیش از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها بیمارستان استان با پد بالگرد اورژانس هوایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا