Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8620 ۱۳۹۸/۰۷/۱۵   ۱۹:۴۷:۰۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی متذکر شد؛
نبود کارخانجات نوین بسته‌بندی از مشکلات کشاورزان برای کشت تخمه آفتابگردان و کدو آجیلی

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از جمله مشکلات کشاورزان استان برای کشت تخمه آفتابگردان و کدو آجیلی، نبود ارقام اصلاح شده، نبود برنامه برای صادرات مازاد بر نیاز محصولات، نبود کارگاه و کارخانجات نوین بسته‌بندی است.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در گفتگویی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۶ هزار تن تخم آفتابگردان آجیلی و ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن تخم کدو آجیلی و در مجموع 54 هزار تن تخم، از مزارع آذربابجان‌غربی برداشت شود.

وی با اشاره به میزان کشت و تولید تخمه آفتابگردان در استان اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۴ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت تخم آفتابگردان آجیلی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۳۶ هزار تن تخم آفتابگردان آجیلی از مزارع استان برداشت شود.

کرامتی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت کدو آجیلی اختصاص یافته است، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود  ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن کدو آجیلی نیز از مزارع استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره اینکه خوی ۵۹ درصد سطح زیر کشت تخمه آفتابگردان را به حود اختصاص داده است، بیان کرد: شهرستان خوی از نظر سطح زیر کشت و تولید تخم آفتابگردان و همچنین کدو آجیلی رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ۱۳ هزار تن آفتابگردان آجیلی و چهار هزار و ۵۰۰ تن کدو آجیلی به طور متوسط مصرف استانی بوده و مازاد تولید آن به بسیاری از استان‌های کشور و برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

کرامتی عمده ارقام کشت شده آفتابگردان آجیلی در این استان را قلمی، شمشیری، پسته‌ای و دورسفید عنوان کرد و افزود: ارقام همدانی، زبان ماری و قلمی نیز از جمله ارقام کدو آجیلی هستند که در آذربایجان‌غربی کشت می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا