اخبار
کد خبر : 861 ۱۳۹۴/۰۸/۰۳   

دستگاه های اجرایی زمینه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را فراهم کنند

*ارائه خدمات در بستر الکترونیک از کارآمدترین راه ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی زمینه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را فراهم کنند.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه ارتباط مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی، به قانون انتشار و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات اشاره کرد و از دستگاههای اجرایی خواست تا اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات خود که مشمول طبقه بندی نمی شوند را جهت ارائه و آشناسازی مردم با این قوانین و فرایندهای دریافت خدمات، در سایت های اطلاع رسانی خود قرار دهند.

وی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل استانداری ترتیب یافت، گفت: ارائه خدمات در بسترالکترونیک یکی از راهها برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان است.

عطاپور اضافه کرد: ارائه خدمات در بستر الکترونیک یکی از بهترین و کارآمدترین راه ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم و همچنین تامین حقوق شهروندی است و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در استان این موضوع را به صورت جدی در سطح دستگاه های استانی و شهرستانی دنبال می کند.

وی ادامه داد: در حقیقت یکی از برنامه های مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی برای تامین حقوق شهروندی، برون سپاری خدمات دولتی و ارائه این خدمات با استفاده از فناوری های نوین و بدون مراجعه حضوری شهروندان به ادارات است.

عطاپور به مزایای اجرای طرح استقرار و توسعه دولت الکترونیک هم اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش هزینه ها و حجم سفرهای درون شهری، تسریع در روند خدمات رسانی به مردم و شهروندان، آشنا شدن مردم با فرایندهای دریافت خدمات دولتی به صورت غیرحضوری، پیشگیری از بروز برخی مفسده ها در فضای ادارات و بطور کلی ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان از جمله مهمترین مزیت های استقرار و توسعه طرح دولت الکترونیک است که این مهم در آذربایجان غربی نیز با پیگیری استانداری و همکاری تمام دستگاه های اجرایی در حال اجراست.

عطاپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری نمایشگاه ارتباط مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی گفت: در این نمایشگاه که زمان و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد، دستاوردها، اقدامات و ابتکارات دستگاهها، نهادهای عمومی و برخی سازمان های خصوصی در زمینه اجرای طرح برون سپاری خدمات و ارائه و آموزش شیوه استفاده از خدمات الکترونیکی در معرض دید مردم و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بر اجراي برنامه عملياتي فرهنگ سازي و آموزش به شهروندان در زمینه نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی در این نمایشگاه تاکید کرد.

نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در این جلسه نیز به طرح دیدگاه ها و پیشنهادات خود در رابطه با برگزاری نخستین نمایشگاه ارتباط مردمی و توسعه خدمات الکترونیکی پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا