اخبار
کد خبر : 8606 ۱۳۹۸/۰۷/۱۳   ۲۱:۵۳:۳۸

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی خبر داد؛
توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان

 

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی از تامین واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان خبر داد.

جلال غفارزاده در گفتگویی اظهار کرد: هر سال در آستانه فصل سرد سال و برودت هوا تقاضای شهروندان به خرید و تزریق واکسن آنفولانزا بالا می‌رود.

وی افزود: به منظور مدیریت مصرف و تامین داروهای مورد نیاز بیماران طی هماهنگی با پنج شرکت پخش (داروپخش، رازی، بهستان، هجرت، ممتاز) به تعداد 35 هزار و 681 عدد واکسن آنفولانزای 3 و 4 ظرفیتی خریداری و روانه بازار شد و از طریق تمام داروخانه‌های استان در اختیار بیماران قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: واکسن‌های آنفولانزا محصول کشور فرانسه با قیمت 412 هزار ریال و واکسن 3 ظرفیتی هلندی با قیمت 358 هزار ریال و واکسن 4 ظرفیتی هلندی با قیمت 415 هزار ریال در بازار عرضه می شود.

غفارزاده همچنین گفت: شهروندان می توانند از اوایل شهریور تا اواسط مهر این واکسن را تزریق کنند چرا که چهار هفته نیاز است تا سطح ایمنی بدن بالا رود، بنابراین، این واکسن باید قبل از آغاز فصل سرد سال تزریق شود.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد نیازی به واکسن آنفلوآنزا ندارند، گفت: افراد با سن ٦٥‌ سال و بالاتر، بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی آنها، بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی یا قلبی شامل آسم، بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بزرگسالان و کودکان مبتلا به اختلالات مزمن عملکرد کلیه، بزرگسالان و کودکان مبتلا به نقص سیستم ایمنی ناشی از بیماری‌ها یا مصرف داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی (مانند کورتیکواستروئیدها) یا رادیوتراپی، کودکان و نوجوانان شش ماهه تا ١٨ساله که ترکیبات محتوی استیل سالیسیلیک اسید (آسپیرین) را برای مدت طولانی مصرف می‌کنند و به دنبال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، در معرض خطر ابتلا به سندرم Reye قرار دارند، در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت داشتن هر گونه سوال دارویی می توانند با شماره مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم به شماره 190 تماس حاصل و سوالات خود را با کارشناسان امور داروئی مطرح کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا